اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای مکانیزه شدن پل‌های عابرپیاده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، رضا خانه‌زاد یزدی صبح امروز _سه‌شنبه شانزدهم آبان_ در صدونهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم، آمار تصادفات شهر قم را نگران‌کننده دانست و اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری کاهش تصادفات و ایمن‌سازی شهر برای عابران پیاده است.

وی از کاهش سرعت در محورهای پرحادثه خبر داد و افزود: کاهش سرعت در محورهای پرحادثه در دستور کار قرار گرفته و دوربین‌های ثبت تخلف در بلوار غدیر از هفته گذشته اعمال قانون می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: دوربین‌های بلوار حاج خداکرم و ۱۰ سامانه ثبت تخلف در پردیسان نیز به‌زودی راه‌اندازی شده و اعمال قانون می‌کند و به‌زودی ثبت سایر تخلفات ساکن نیز عملیاتی شده و جریان ترافیک به سمت آرام‌سازی مدیریت خواهد شد.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به رفع نقاط حادثه‌خیز ادامه داد: اصلاح هندسی معابر به‌صورت منطقه‌ای در حال اجرا بوده و ایمن‌سازی عبور عرضی عابران پیاده نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: نخستین جلسه فرهنگ ترافیک بعد سال‌ها برگزار شد و رایزنی‌های لازم با دانشگاه علمی‌کاربردی انجام شده است تا کلاس‌های آموزشی برای رانندگان متخلف برگزار شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به آمار بالای تصادفات موتورسیکلت در شهر قم گفت: با هدف کاهش تصادفات موتورسیکلت و شناسایی علل آن یک قرارداد مشاوره‌ای برای مطالعات کاهش تصادفات موتوری منعقد شده است.

کد خبر 702204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.