تجهیز علوم پزشکی خراسان شمالی به ۶ دستگاه ام‌ آر آی در آینده نزدیک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت سه دستگاه ام‌آرآی در استان گفت: به زودی سه دستگاه دیگر ام‌آرآی به چرخه خدمت‌رسانی وارد خواهد شد.

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خراسان شمالی دارای سه دستگاه ام‌آرآی است که به نسبت یک میلیون نفر جمعیت این استان، از میانگین بین‌المللی بیشتر است.

وی افزود: به زودی این تعداد به شش مورد افزایش پیدا خواهد کرد که در هیچ استان دیگری این وضعیت را نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به در حال نصب بودن ام‌آرآی بیمارستان امام حسن (ع) خاطرنشان کرد: در دنیا برای خرید این دستگاه باید در صف ایستاد و تا سال ۲۰۲۶ هیچ دستگاهی قابل خریداری نیست.

وی با اشاره به ایجاد بعضی حواشی از سوی رسانه‌ها طی روزهای اخیر اضافه کرد: در بیمارستان امام علی (ع) برای تصویربرداری از بیماران هیچ مشکلی وجود ندارد و ۱.۵ میلیارد برای تزریق گاز به دستگاه ام‌آرآی بیمارستان امام علی (ع) هزینه شده است که به‌زودی این دستگاه با ظرفیت کامل به مردم خدمت‌رسانی خواهد کرد.

شاهین‌فر با اشاره به سایر تجهیزات خریداری شده برای استفاده عموم مردم گفت: امسال ۲۵ دستگاه دیالیز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تجهیز، توسعه و راه‌اندازی مراکز دیالیز در استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نام ۳۰۸ بیمار دیالیزی در دانشگاه ثبت شده است، افزود: اختصاص دستگاه‌های دیالیز به استان موجب افزایش رفاه حال بیماران و ارتقای کیفیت خدمات می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: یک دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته ۲۵۶ اسلایس از محل اعتبارات بانک جهانی، تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت(WHO) پروژه ICERP2 تأمین شده است.

کد خبر 702199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.