سرانه زمین صنعتی در کردستان پایین‌تر از میانگین کشوری است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به کمبود زمین صنعتی در این استان گفت: سرانه زمین صنعتی در کردستان ۱۱ متر مربع و این میزان در کشور ۱۸ متر مربع است و نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی صمت کردستان، بختیار خلیقی در دویست‌وپنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان ویژه شهرستان بانه اظهار کرد: با توجه به پایین بودن سرانه زمین صنعتی در کردستان باید برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری‌های خاصی در خصوص خرید زمین صنعتی ایجاد شود تا سرمایه‌گذار با خیال راحت اقدام به سرمایه‌گذاری در استان کند.

وی افزود: با توجه به کمبود زمین صنعتی یکی از مسائلی که ما دنبال می‌کنیم بحث خرید زمین است و این مشکل در شهرستان بانه بیش از دیگر شهرهای استان نمود دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت شهرستان‌ها در مرکز استان نیز برگزار می‌شود و مشکلات واحدهای تولیدی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان تأمین ارز، مسائل و مشکلات مالیاتی و تأمین تسهیلات است که باید در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ حمایت شوند.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات واحدهای شهرستان بانه در زمینه ارائه خدمات در زمینه گاز رسانی، آب و برق است و این مشکلات توسط صاحبان این واحدها مورد بحث قرار گرفت.

خلیقی تاکید کرد: مصوبات جلسات کارگروه رفع موانع تولید حکم قانون را دارند، در کمترین زمان ممکن اجرا می‌شوند و به نوعی لازم‌الاجرا هستند و در صورت اجرا نشدن، پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق شعار سال در سال مهار تورم و رشد تولید مشکلات و مسائل ۱۵ واحد کشاورزی، صنعتی، معدنی و خدماتی در بانه بررسی شد که این مشکلات به صورت بازرسی میدانی نیز بررسی می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در راستای جبران کمبود زمین صنعتی در بانه، یک زمین در کنار شهرک صنعتی در نظر گرفته شده است که به عنوان شهرک صنعتی شماره دو خریداری می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کمبود زمین صنعتی در کردستان تاکید کرد: سرانه زمین صنعتی در کردستان ۱۱ متر مربع و این میزان در کشور ۱۸ متر مربع است که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

کد خبر 702191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.