فوت ۶ شهروند بر اثر گازگرفتگی در خراسان شمالی از ابتدای سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اشاره به فوت شش نفر در استان بر اثر گازگرفتگی از ابتدای سال جاری گفت: نیمه دوم سال این آمار افزایش پیدا می‌کند و شهروندان باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، رضا نورس صبح امروز _سه‌شنبه شانزدهم آبان‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان مهر شش نفر بر اثر مسمومیت به دنبال استنشاق گاز منواکسید کربن در استان جان باختند، از این تعداد چهار نفر مرد و دو نفر زن بوده‌اند، در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته پنج نفر بوده است.

وی با اشاره به افزایش آمار مسمومیت در نیمه دوم سال افزود: در سال گذشته از ۱۱ نفر جان باخته مسمومیت با گاز منواکسید کربن، شش نفر در نیمه دوم سال جان باخته‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به استناد آمارهای موجود، ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در نیمه دوم سال بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به‌کارگیری وسایل گرمایشی تأکید و به هم‌میهنان تاکید می‌شود.

وی تاکید کرد: مرجع ارائه آمار جان باختگان و تعیین علت فوت در قربانیان مسمومیت با گاز منواکسید پزشکی قانونی است و بررسی این امر در آزمایشگاه‌های تخصصی پزشکی قانونی انجام و همان روز نتیجه آزمایش مشخص می‌شود.

نورس گفت: باید توجه داشت که اگر فردی در اثر ابتلاء به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست ندهد، ممکن است دچار نواقص عصبی و روانی پیشرفته نظیر فلج عضوی یا اختلال قوای مغزی شود.

وی افزود: در صورت مواجهه با مصدومان باید آن‌ها را از محیط خارج کنیم، ورودی گاز را ببندیم و در و پنجره‌ها را باز کنیم و پس از خارج کردن مصدوم از محیط آلوده سریع با اورژانس تماس بگیریم.

کد خبر 702176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.