گسترش خط تولید خودروهای الکتریکی تسلا در آلمان

تسلای ایلان ماسک قصد دارد خی تولید خودروی الکتریکی ۲۵ هزار یورویی را در کارخانه عظیم خود در برلین تولید کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تسلا تصمیم به تولید یک خودروی ۲۵ هزار یورویی در کارخانه خود در نزدیکی برلین دارد. هدف این سازنده خودروهای الکتریکی جذب و تولید انبوه این خودروها است.

این کارخانه آلمانی واقع در گرونهایده برلین در حال حاضر مدل Y، پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا را تولید می‌کند و ایلان ماسک hc ساخت این وسیله‌نقلیه الکتریکی خبر داده است، با این وجود تسلا از اظهارنظر رسمی در این زمینه خودداری کرد، زیرا هرچند ایلان ماسک از مدت‌ها پیش قصد تولید یک خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه‌تر را برای کاربران داشته است، اما در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که هنوز بر این فناوری تسلط ندارد و این طرح را کنار گذاشته است.

با این حال در ماه سپتامبر منابع از نزدیک شدن این خودروساز به نوآوری‌های موردنیاز خبر دادند که به آن امکان می‌دهد تقریباً تمام قسمت‌های زیرین خودروی برقی را به‌صورت یکپارچه بسازد. این پیشرفت باعث افزایش سرعت تولید و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

گسترش خط تولید خودروهای الکتریکی تسلا در آلمان

گسترش تسلا در آلمان

گسترش به بازار انبوه برای دستیابی به هدف تسلا برای افزایش تحویل خودرو به ۲۰ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۳۰ (یعنی افزایش ۱۰ برابری نسبت به ظرفیت فعلی) حیاتی است، اما اقتصاد ضعیف و نرخ‌های بهره بالا با ضربه زدن به تقاضا برای خودروهای الکتریکی، تسلا و سایرین را وادار کرده است که در ماه‌های اخیر به‌منظور افزایش فروش قیمت‌ها را کاهش دهند.

این خودروساز قصد دارد ظرفیت کارخانه آلمانی خود را دو برابر کند و به یک میلیون خودرو در سال برساند، اما از ماه مارس که اعلام کرد پنج‌هزار خودرو در یک هفته تولید کرده که معادل حدود ۲۵۰ هزار خودرو در سال است. در حال حاضر به‌روزرسانی‌هایی در مورد تعداد خودروهایی تولیدی در این کارخانه ارائه نشده است.

مقامات محلی در ماه اکتبر خواهان دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های توسعه تسلا و پای‌بندی آن به قوانین حفاظت از طبیعت شدند تا بدون ارائه چارچوب زمانی در مورد تأیید آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

تسلا همچنین از افزایش چهار درصد حقوق همه کارگران و کارکنان از نوامبر به بعد اطلاع داد. کارگران خط تولیدی نیز از فوریه ۲۰۲۴ سالانه ۲۵۰۰ یورو حقوق اضافی دریافت خواهند کرد که معادل ۱۸ درصد افزایش دستمزد طی یک سال است. با این حال دستمزدهای تسلا حدود ۲۰ درصد کمتر از دستمزدهای ارائه شده در قراردادهای دسته‌جمعی در سایر خودروسازان است.

گسترش خط تولید خودروهای الکتریکی تسلا در آلمان

کد خبر 702174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.