آن چه در یکصدوپانزدهمین صحن علنی  شورای شهر اراک گذشت

یکصد و پانزدهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک به ریاست داوود قربانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست شورای اسلامی شهر اراک که شامگاه دوشنبه پانزدهم آبان ماه برگزار شد، با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه به درخواست‌نامه شهرداری به منظور مجوز تأمین اعتبار و پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنایی موافقت شد.

بر اساس درخواست سازمان آموزش و پرورش، برای پرداخت هزینه سرویس رفت و برگشت مدارس استثنایی، سالانه دو میلیارد تومان توسط شهرداری اراک، ۳۰۰ میلیون تومان توسط آموزش و پرورش مدارس استثنایی و ۳۰ میلیون تومان توسط والدین دانش‌آموزان تعیین شد، این موضوع با ۹ رأی موافق تصویب شد.

همچنین در صحن علنی شورا به درخواست کمیسیون برنامه و بودجه برای اعطای مجوز اعمال معافیت پنج درصد عوارض شهرداری برای شرکت‌های مسافربری در ایام اربعین به میزان مبلغ ۲۲۶ میلیون تومان از محل ماده ۱۵ اختصاص یافت که این موضوع هم با هشت رأی موافق تصویب شد.

مصوبه دیگر شورا، به درخواست شهرداری اراک و به پیشنهاد کمیسیون املاک و سرمایه‌گذاری برای اخذ مجوز فروش و واگذاری تمام سهام شهرداری در شرکت آرمان ساز مرکزی اختصاص یافت.

براساس این موضوع، باتوجه به نامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از طریق ارزیابی و قیمت گذاری توسط کارشناسان رسمی دادگستری بر اساس ضوابط و مقررات اساسنامه و احکام مقرر در قانون تجارت و سپس خرید سهام بانک شهر به منظور جایگزینی این سهام انجام می‌شود. این موضوع هم با شش رأی موافق به تصویب رسید.

مصوبه بعدی صحن علنی شورای شهر اراک به درخواست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری به منظور اخذ مجوز برای تأمین اختیارات داده شده در تبصره ۲۹ پیوست اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲ برای تملک املاک و بازگشایی معبر و یا تملک املاک واقع در طرح احداث فضای سبز در سایر نقاط شهر اراک اختصاص یافت که با ۸ رأی موافق تصویب شد.

مصوبه بعدی شورا هم به نامه دو فوریتی شهرداری اراک درباره اخذ مجوز اجرای پروژه ملی شبکه فیبر نوری در این شهر به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل اختصاص یافت که پس از بررسی، اعضای شورای شهر به شهرداری اراک مجوز دادند که با شرکت ایرانسل تفاهم نامه‌ای تنظیم کند و در آن قرارداد، جزئیات و مدت زمان اجرا مشخص شود و سپس آن را برای تصویب به شورا شهر ارائه کند. این موضوع هم با هفت رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 702096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.