سازمان‌های مردم‌نهاد نقش موثری در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای دارند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد نقش موثری در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، مهدی رمضانی امروز _دوشنبه پانزدهم آبان_ در کارگاه منطقه‌ای سمن‌های شمال‌غرب کشور که به میزبانی سنندج برگزار شد، با بیان اینکه ایده پردازی‌ها باید جامعه‌پذیر باشد، اظهار کرد: در حوزه اقدامات فرهنگی کارهای بسیار خوبی شروع شده اما چون در غالب شبکه نیامده کسی آن را مرور نمی‌کند، لذا باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارشات رسیده و بررسی‌های به عمل آمده، اقدامات بسیار خوبی در سطح استان و کشور در حوزه کاهش آسیب‌ها و اقدامات فرهنگی به‌خصوص در مناطق حاشیه شروع شده است، افزود: ما نیز به سازمان‌های مردم نهاد به عنوان رابط میان دولت و مردم نگاه می‌کنیم و اعتقاد داریم که نقش سمن‌ها در پیشبرد اهداف بسیار چشمگیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: کردستان این پتانسیل را دارد که به استان پایلوت در برگزاری کارگاه‌های اینچنین در کشور به ثبت برسد و در دوره‌های بعدی نیز با حضور استان‌های دیگری این کارگاه را برگزار کند.

وی در ادامه به ظرفیت علمی بالای استان کردستان و سایر استان‌ها به‌خصوص قشر جوان و نوجوان و علاقمند به مسائل اجتماعی گریزی زد و گفت: ما حاضریم کار علمی و آموزشی را در استان کردستان استارت بزنیم و یک آسیب اجتماعی را نشانه‌گذاری کرده و بر روی آن کارهای عملی و علمی انجام شود لذا سمن‌ها در اجرای آن نقش پررنگی خواهند داشت و مسئولان نیز موظف به حمایت از آن هستند.

رمضانی خاطرنشان کرد: امیدواریم که این کارگاه منشأ خیر و برکت برای مردم باشد و انتظار داریم گزارش نهایی آن به این معاونت ارسال شده و خلاءهای احتمالی آن با کار کارشناسی رفع شود و همچنین بازخورد آن را نیز مشاهده کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار داریم سمن‌ها و جوانان این طرح‌ها از نظر تئوری و علمی و همچنین مسئولان نیز به صورت مدیریتی آن را حمایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: باید از تجربه استان‌های موفق بخصوص در حوزه پرداختن به مسائل و آسیب‌زدایی از مناطق حاشیه استفاده کرد تا استان کردستان از این حیث سرآمد در کشور باشد.

به گزارش ایمنا، کارگاه منطقه‌ای سمن‌های سطح ۲ و ۳ شمال‌غرب کشور با حضور استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل زنجان، گیلان و کردستان به میزبانی سنندج برگزار شد.

کد خبر 702058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.