ضرورت ورود جدی دادستان‌های کردستان در مبارزه با تخلفات اداری

رئیس کل دادگستری کردستان، ورود جدی دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه و مبارزه با تخلفات و مفاسد ادارات، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، امروز _دوشنبه پانزدهم آبان_ در بازدید سرزده از حوزه قضائی شهرستان دهگلان ضمن ملاقات با تعدادی از مردم این شهرستان در دادگستری این شهر، اظهار کرد: تمامی کارکنان دستگاه قضائی استان موظف به تکریم ارباب رجوع هستند و اطاله دادرسی و معطل ماندن صدور احکام پرونده‌های قضائی سبب تضییع حقوق مردم می‌شود.

وی افزود: در بسیاری از موارد تأثیر حسن خلق قاضی در ایجاد امیدآفرینی و اعتمادسازی در مردم به مراتب بیشتر از رأی صادره از سوی وی است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضائیه با جدیت در تمامی حوزه‌های قضائی باید اجرایی شود و در مهلت‌های مشخص شده گزارش اجرای این برنامه توسط رؤسای دادگستری شهرستان‌ها به دبیرخانه اجرای برنامه عملیاتی در استان اعلام شود.

وی همچنین بر لزوم توجه به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری با استفاده از ارتقای ظرفیت صلح و سازش در دهگلان تاکید کرد و گفت: بسیاری از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی قضات، تحت‌الشعاع موجودی پرونده‌های شعب است، از این رو رسیدگی همراه با دقت و سرعت باید سرلوحه اقدامات دستگاه قضائی در عدلیه باشد.

حجت‌الاسلام حسینی بر ورود جدی دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه و مبارزه با تخلفات و مفاسد ادارات و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی نیز تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، در جریان این بازدید محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز از شعب دادسرای دهگلان بازدید کرد و معاونان رئیس کل دادگستری استان نیز در حوزه‌های مختلف وضعیت دادگستری دهگلان را مورد بررسی قرار دادند و مصوباتی به تصویب رسید.

کد خبر 702050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.