تولید بیش از ۱۰ میلیون نهال در نهالستان‌های استان گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: برای نخستین‌بار بیش از ۱۰ میلیون نهال در نهالستان‌های استان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید سلامتی ظهر امروز _دوشنبه پانزدهم آبان‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در نهالستان‌های این استان تولید شد.

وی با بیان اینکه نهال‌های تولید شده در ۶۰ نهالستان بخش خصوصی و هفت نهالستان دولتی تولید شده است، افزود: استان گلستان جزو استان‌های پیشرو در کشور در این زمینه به‌شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: هفت میلیون و ۶۰۰ هزار نهال برای گونه‌های جنگلی و سه میلیون نهال برای مناطق بیابانی و مرتعی تولید شده است.

سلامتی با تاکید بر اینکه امسال به منظور نظارت بر حسن انجام کار، توزیع نهال‌ها مکان محور و دارای شناسنامه خواهد بود، اضافه کرد: نظارت مراحل کاشت نهال‌های تحویل داده شده توسط کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح با ۳۸ دستگاه مرتبط مکاتبه انجام شده است، گفت: دستگاه‌های دولتی و عموم مردم برای استفاده از نهال تولید طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان باید درخواست‌های خود را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها ارائه دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: این اداره کل برای عملیاتی شدن طرح مزبور در استان، تفاهم‌نامه همکاری با ۱۳ دستگاه استانی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال‌احمر و بسیج و ۲۷۲ تفاهم‌نامه شهرستانی بسته شده است.

کد خبر 702025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.