اجرای ۱۷۶ طرح با هدف ارتقای امنیت در کرمانشاه

رئیس پلیس استان کرمانشاه از اجرای ۱۷۶ طرح طی هفت ماه سال جاری با هدف ارتقای امنیت در کرمانشاه خبر داد و گفت: مهار سیر صعودی سرقت‌ها، کشف ۹۲ درصد جرایم سایبری، ۸۵ درصد جرایم جنایی و کاهش ۱۸ درصدی سرقت‌های مهم در کنار جمع‌آوری دو هزار و ۲۷۰ معتاد متجاهر از نتایج اجرای این طرح‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی حاجیان امروز _دوشنبه پانزدهم آبان‌_ در همایش امنیت محله‌محور که با حضور امام جمعه و ائمه جماعات مساجد کرمانشاه در حسینیه محمدرسول الله (ص) برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه مساجد در طول اسلام و روحانیون در دوران‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی همواره رفیع و بلندمرتبه بوده است.

وی با اشاره به اهتمام پلیس برای برقراری امنیت در جامعه، افزود: روحانیون به دلیل اثرگذاری بالایی که در جامعه و میان گروه‌های مختلف مردم دارند، می‌توانند پلیس را در انجام مأموریت‌ها و طرح‌های امنیت‌آفرین کمک کنند و آگاهی و هوشیاری لازم را به شهروندان برای مراقبت بیشتر از خود در برابر حوادث و اتفاقات پیرامونی بدهند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پلیس هم در حوزه سلبی و هم در حوزه ایجابی مسئولیت دارد، خاطرنشان کرد: در بخش سلبی همکاران ما با هر فرد هنجارشکن و قانون‌گریزی که با هر نیت و انگیزه‌ای بخواهد برای دیگران ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت کند یا به اموال دیگران دست‌درازی کند، قاطعانه و قانون‌مدارانه برخورد خواهد کرد.

حاجیان اضافه کرد: در همین راستا و طی ۷ ماه سپری شده از سال، ۱۷۶ طرح برای ارتقای امنیت استان اجرایی شده است که یکی از مهم‌ترین آثار آن متوقف کردن رشد ۱۳ درصدی سرقت‌ها و رساندن آن به دو درصد بوده است، به همین منظور سرقت‌های مهم همچون منزل، مغازه و خودرو ۱۸ درصد کاهش داشته است، اما در مقابل و با تلاش‌های شبانه‌روزی با رشد ۹ درصدی کشفیات نیز روبه‌رو بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: کشف ۹۲ درصد جرایم سایبری، ۸۵ درصد جرایم جنایی و جمع‌آوری دو هزار و ۲۷۰ معتاد متجاهر از سطح شهرها و روستاها از دیگر نتایج اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی است، در این حوزه پلیس به عنوان ضابط قانون وارد عمل خواهد شد و در کنار دستگاه قضائی خواسته‌های مردم را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه می‌کند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به آغاز اقدامات امنیت‌محور پلیس کرمانشاه تاکید کرد: این برنامه‌ها در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با مجرمان آغاز شده و تاکنون نتایج خوبی به همراه داشته است.

سردار حاجیان با بیان اینکه اجرای طرح امنیت محله‌محور به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از روحانیون و ائمه جماعات مساجد که همواره قوت قلب نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند، انتظار داریم پلیس را در اجرای این طرح یاری و اثرات و نتایج آن را برای مردم تبیین کنند.

کد خبر 702001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.