بودجه شهرداری قزوین ۲ برابر بودجه عمرانی استان است / ضرورت سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگر

معاون عمرانی استانداری قزوین با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محتوا برای جذب گردشگران گفت: بودجه شهرداری قزوین دو برابر بودجه عمرانی استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رجحانی در نشست مشترک مدیران ارشد استان قزوین با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به طرح توسعه اقتصاد گردشگری شهر قزوین اظهار کرد: بودجه شهرداری قزوین سه هزار میلیارد تومان است، بودجه عمرانی استان قزوین ۱,۵۰۰ میلیارد تومان و بودجه شهرداری قزوین دو برابر بودجه عمرانی استان است.

وی افزود: شهرداری قزوین جزو شهرداری‌های مرکز استان است و اعضای شورای اسلامی شهر نباید بگویند که رقم بودجه شهرداری کم است و پاسخگو نیست، زیرا ضریب تخصیص بودجه عمرانی استان قزوین ۶۰ تا ۷۰ درصد است، در حالی که شهرداری قزوین منابع مالی خوبی را در اختیار دارد.

معاون عمرانی استانداری قزوین با اشاره به اینکه شاخص‌های توسعه اقتصادی استان قزوین در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: بخش گردشگری قزوین بهترین موقعیت برای سرمایه‌گذاری است.

رجحانی با اشاره به سابقه تاریخی شهر قزوین و نحوه تبدیل شدن آن به یک مرکز اقتصادی و تجاری در دوره‌های صفویه و قاجاریه ادامه داد: امروز شهر قزوین در حال فراموش شدن است و تنها راه ورود به عرصه سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محتوا، جذب گردشگر است.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی راهبردی درستی برای توسعه اقتصاد گردشگری شهر قزوین داشته باشیم، به‌طور قطع پس از چند سال سود بیشتری حاصل خواهد شد، در این راستا از شورا و شهرداری قزوین درخواست کمک اعتباری داریم، ضمن اینکه رویکرد مدیریت‌شهری قزوین باید سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر باشد.

معاون عمرانی استانداری قزوین با تاکید بر تخصیص سه تا پنج درصدی از کل بودجه شهرداری قزوین با هدف برندینگ شهر تاکید کرد: اختصاص ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان در سال برای برندینگ شهر قزوین رقم زیادی نیست، زیرا آورده بالایی برای آینده شهر خواهد داشت.

تخصیص ۷۰ میلیارد تومان بودجه به حوزه گردشگری شهرداری قزوین

در ادامه علی فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از تخصیص ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه گردشگری شهرداری قزوین خبر داد و اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قزوین با تخصیص پنج درصد از کل بودجه شهرداری برای توسعه گردشگری و برندسازی شهر قزوین مخالفتی ندارد، زیرا در بخش‌های غیرمستقیم برای شهر درآمدزایی دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های مدیریت‌شهری برای توسعه گردشگری شهر قزوین، ادامه داد: برای ساخت پارک قرادآباد ۱۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص دادیم و امیدواریم طی هفت ماه آینده احداث شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه پروژه تله‌سیژ شهر قزوین چند سال رها شده بود، تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین در راستای جذب گردشگر با تخصیص اعتبار رفع فنی پروژه تله‌سیژ را در دستور کار قرار داد. بخشی از بازار سنتی شهر قزوین در حال تخریب است و با مرمت و بازسازی بازار می‌توانیم یک سعدالسلطنه دیگری داشته باشیم که در این زمینه نیاز به تعامل، هم‌فکری و همکاری درون‌استانی نیاز داریم.

فرمانی با اشاره به تعویض تمام سنگ‌های قبور مطهر شهدای شهر قزوین گفت: اگر گلزار شهدا زیر نظر سازمان آرامستان شهرداری قزوین باشد، می‌توانیم طرح‌های ویژه‌ای را تهیه و اجرا کنیم، اما تعارض بین دستگاهی موجب رشد نیافتن شهر می‌شود.

لزوم تعریض کمربندی نسیم شمال با همراهی اداره‌کل میراث‌فرهنگی

ولی چگینی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: از دوره نخست شورای شهر تا دوره چهارم به موضوع گردشگری شهر به‌صورت جدی ورود پیدا کردیم و حتی توانستیم در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام بافته‌هایی که در دوره شوراهای سوم و چهارم شهر قزوین در حوزه برندسازی و تبلیغات شهر قزوین انجام شده بود، توسط شورای پنجم و ششم پنبه شد و نتوانستیم در حوزه گردشگری موفق عمل کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: در بودجه سال آینده شهرداری برای تخصیص حداقل سه درصد بودجه شهرداری به تولید محتوای تبلیغاتی برای شهر قزوین تلاش خواهم کرد.

چگینی با بیان اینکه قزوین رتبه نخست ثبت آثار تاریخی و میراثی در کشور را دارد، ادامه داد: شهر قزوین ظرفیت گردشگری بالایی دارد، اما نتوانستیم به خوبی ورود کنیم.

وی احداث هتل را پیش نیازهای جذب گردشگر برای قزوین دانست و تصریح کرد: هتل‌های ۵ ستاره و مراکز اقامتی ارزان‌قیمت دو زیرساخت مهم گردشگری است که با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران می‌توانیم احداث کنیم. امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در توان مردم نیست که برای اقامت سه تا پنج میلیون تومان در هتل ۵ ستاره هزینه کنند، اما پرداخت یک میلیون تومان به ویژه برای کارمندان امکان‌پذیر است؛ بنابراین لازم است سوئیت‌های ۶۰ تا ۷۰ متری در شهر قزوین برای اجاره دادن بسازیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر قزوین با اشاره به احداث مراکز بزرگ تفریحی در شهر قزوین، گفت: شهر بندرانزلی تنها یک مرکز تفریحی به اسم آکواریوم دارند که همه مسافران و گردشگران از آن استفاده می‌کنند و آورده خوبی برای شهر ایجاد کرده است.

چگینی با اشاره به ضرورت تکمیل رینگ شهری و احداث کمربندی غرب برای تردد گردشگران به شهر قزوین ادامه داد: برای احداث کمربندی غرب شهر قزوین هزینه زیادی برای تملک اراضی نیاز است؛ بنابراین با همراهی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی می‌توانیم تعریض کمربندی نسیم شمال را انجام دهیم.

کد خبر 701918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.