کشتیرانی ایران در بورس چه کرده است؟

کشتیرانی ایران بدون احتساب افزایش سرمایه، افت زیادی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت کشتیرانی ایران روز گذشته با نماد «حکشتی» در محدوده قیمتی ۹۹۲ تومان معامله شد، نسبت پی بر ای این شرکت برابر با ۳.۵ واحد است و توانسته در چهار فصل اخیر به سود ۲۸۶ تومانی دست یابد، نسبت پایین پی بر ای این شرکت و عملکرد خوب مالی آن می‌تواند نشان از وضعیت مناسب بنیادی این شرکت باشد که در این یادداشت نگاهی عمیق‌تر به ساختار صورت مالی این شرکت خواهیم داشت.

این شرکت بدون احتساب افزایش سرمایه، افت زیادی را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد به یک تلنگر برای شروع یک حرکت خوب نیاز دارد، سال مالی این شرکت منتهی به ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ بوده است و این گزارش منتشر شده منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ گزارش سه ماهه این شرکت است.

به علت ماهیت عملکردی این شرکت سرمایه گذاری جمع درآمدهای عملیاتی برابر با ۳۱۴ میلیارد تومان بوده است که افت ۵۲ درصدی داشته است، هزینه‌های فروش اداری برابر با ۷۹ میلیارد تومان، سایر هزینه‌های عملیاتی برابر با ۲۷۰ میلیارد تومان، جمع هزینه‌های عملیاتی برابر با ۳۴۹ میلیارد تومان، سود عملیاتی شرکت برابر با ۳۴ میلیارد بوده است.

درآمدهای غیر عملیاتی شرکت برابر ۶۷ میلیارد تومان و سود شرکت قبل از پرداخت مالیات برابر با ۳۲ میلیارد تومان بوده است میزان مالیات در ۱۲ ماهه شناسایی می‌شود و مالیاتی متوجه شرکت نیست بنابراین سود خالص نیز همین عدد است.

حکشتی در صورت‌های مالی خود ۱۷ هزار میلیارد تومان سود انباشته شناسایی کرده است، این شرکت در پایان مجمع خود ۲۳۳ تومان سود تقسیم کرد.

بر اساس محاسبه برخی از تحلیلگران در خصوص ارزیابی پورتفوی بورسی و غیر بورسی این شرکت، ارزش سهام حال حاضر این شرکت در محدوده ۸۰ درصد ارزش واقعی خود است و توانایی رشد قیمتی بیشتری را نیز دارد.

کد خبر 701899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.