مادران فلسطینی و جنگی که به درون همه آدم‌ها کشیده شد

یک کاربر فضای مجازی از ایمان عجیب مادران فلسطینی، خلق صحنه‌های بی‌غبار از تقابل حق و باطل که باطن آدم‌ خودش را عیان می‌کند و کارهایی که جنگ را به درون آدم‌ها کشیده است، نوشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها که رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌طور وحشیانه نوار غزه مورد هدف قرار داده است و هر روز بر تعداد شهدای فلسطینی افزوده می‌شود، کمپین‌های مختلف مردمی در حمایت از شهدایی که جرمشان مقاومت است و به‌خاطر پس گرفتن سرزمینی که سال‌ها پیش غاصبانه اشغال شد، در مقابل سربازان اسرائیلی ایستادند، به راه افتاده است.

کمپین روایت‌های مردمی از آغاز طوفان بچه‌های فلسطینی که آرامش را از رژیم جعلی صهیونیستی گرفته است و نمایش ایستادگی و مقاومت مردمان سرزمین زیتون از جمله این کمپین‌ها است که تلاش می‌کند در جنگ روایت‌ها دست برنده را آنِ خود کند.

یک کاربر فضای مجازی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «سلام حبیبه‌جان

راستش من تا حالا فقط یکی دو نفر را دیده بودم که هم‌نامم باشد اما این روزها توی فیلم‌هایی که از غزه می‌بینم، زیر تصویر دخترانتان این اسم را چندین بار دیده‌ام، پس برای تو می‌نویسم، برای همه حبیبه‌های غزه، نخند به من و بگذار دل خوش باشم به این هم نامی، اگر چه که فاصله‌هاست بین حبیبه‌ای که منم با حبیبه‌هایی که شمایید، مزاحم شدم که بگویم اگرچه موشک‌هایی دارد هر لحظه زنگی شما را ویران می‌کند و شما را داغدار، اما راستش شما حواستان نیست که وسط مصیبت و این جنگ دارید چیزهایی را هم در مای بیچاره ویران می‌کنید، بناهایی را که با چه زحمتی ساخته بودیم را دود کرده‌اید، اینها درد دارد عزیز من، می‌گویی چه چیزهایی؟

حیف که شما دغدغه‌های ما را نمی‌شناسی، ما دائم دنبال رشد و آگاهی برای انسان و والد خوب بوده‌ایم.

کلی کلاس رفتیم تا یاد بگیریم به بچه‌هایمان تاب‌آوری یاد بدهیم تا مثلاً وقتی برادرش شکلاتش را برداشت بلد باشد صبر کند. این چیزها خیلی مهم است حبیبه! خیلی.

رفتیم تا یاد بگیریم با چه اصولی می‌شود فرزندان شاد تربیت کرد تا وقتی کافه و شهربازی می‌بریم آنها را، شاکی نباشند تا توی اتاق پر از اسباب‌بازیشان شاد باشند و از تولد تم‌دارشان راضی!

کلی کارگاه مادر و کودک رفتیم. تربیت کار راحتی نیست حبیبه!

تازه فقط اینها نیست! نمی‌دانی که برای توسعه فردی خودمان چقدر هزینه کردیم تا یاد بگیریم چه طور برای زندگی‌مان معنا پیدا کنیم که اگر تقی به توقی خورد در افسردگی غرق نشویم و به زمین و زمان غر نزنیم.

ما برای زندگی کردن ارزش‌هایمان و انتقال به بچه‌هایمان خیلی زحمت کشیده‌ایم، وبینار و دوره شرکت کردیم، بعد شما چه می‌کنید؟

وقتی روی سرتان چند تن بمب می‌ریزند، وقتی عزیزانتان پرپر می‌شوند، وقتی دنیا دارد به این جنایت‌ها در سکوت کامل نگاه می‌کند شما پای اتفاق‌هایی که تصورش هم آدم را متلاشی می‌کند، نشان دادید که ایمانی دارید عجیب که وسط این نسل‌کشی وحشیانه بلندتان می‌کند به شکر!

نه برای زنده ماندن که برای دلیرانه ایستادن و رسیدن به نصرت یقینی. شما فلسطینی‌های خیلی چیزها را در ما ویران کردید و امان از بچه‌هایتان.

با آن صورت‌های اشک‌آلود و به غبار نشسته لرزان، برای همه دنیا، صحنه‌ای بی‌غبار خلق کردند که از تقابل حق و باطل که باطن آدم‌ها را برای خودشان عیان می‌کند، باور کن حبیبه!، شما با این کارهایتان جنگ را به درون همه آدم‌ها کشیده‌اید. باور کن و کاش پایان جنگ ما هم مثل شما پیروزی باشد، کاش حبیبه، کاش.»

مادران فلسطینی و جنگی که به درون همه آدم‌ها کشیده شد

کد خبر 701898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.