ضرورت تعیین تکلیف وضعیت بافت‌ تاریخی گرگان / مدیران ۲ هفته فرصت دارند

استاندار گلستان با بیان اینکه بخش زیادی از بافت‌ تاریخی گرگان در حال از بین رفتن است، گفت: مدیران مرتبط این حوزه ظرف مدت دو هفته آینده برای پیشگیری از تخریب این بافت‌ها، موضوع را تعیین تکلیف کنند و به استانداری اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌محمد زنگانه امروز _دوشنبه پانزدهم آبان_ در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان، اظهار کرد: علاوه بر وجود بافت فرسوده در شهر گرگان، بافت‌های تاریخی نیز در محلات قدیمی این شهر وجود دارد که نشان‌دهنده قدمت تاریخی و فرهنگی این شهر از سالیان بسیار دور است.

وی افزود: تاکنون برای جلوگیری از تخریب طبیعی این بافت‌ها برنامه مدونی از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط تدوین نشده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف هستند، ظرف مدت دو هفته برنامه خود را در حوزه بافت تاریخی شهر گرگان ارائه دهند و این بافت‌ها را تعیین تکلیف کنند.

وجود بیش از ۳ هزار هکتار بافت فرسوده در گلستان

مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز در این جلسه تاکید کرد: قانون صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده در پنج شهر گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، دلند و آق‌قلا با صددرصد تخفیف انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: طی دو سال اخیر سه هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی در بافت‌های فرسوده به استان گلستان تخصیص پیدا کرده است و با توجه به اینکه شهرداری گنبدکاووس برنامه و مشخصات آسفالت معابر خاکی خود را در بافت‌های فرسوده اعلام کرده، بیشترین قیر رایگان به این شهرداری تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: در استان گلستان سه هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد و تلاش داریم بتوانیم با استفاده از ستاد بازآفرینی شهری این بافت‌ها را نوسازی و مقاوم‌سازی کنیم.

کد خبر 701895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.