خسارت عمده‌ای ناشی از سیل در یزد گزارش نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: بارش‌های سیل آسا در برخی از نقاط منجر آبگرفتگی شدند اما خسارت عمده‌ای گزارش نشده است.

به گزارش ایمنا، از روز گذشته در یزد بسیاری از مناطق استان بارش باران را تجربه کردند و حتی در برخی مناطق برف و تگرگ بارید و سیل جاری شد.

شدت باران و ریزش تگرگ در برخی از مناطق موجب خروش رودخانه‌های استان، سیلاب و روان آب، آسیب‌هایی به برخی از منازل، زمین‌های کشاورزی و تأسیسات ارتباطی وارد کرد.
محمدعلی ملک زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی خوشبختانه امروز شاهد بارش نزولات آسمانی در برخی از شهرستان‌های استان بودیم.
وی گفت: عمده بارش‌ها در مناطق کوهستانی تفت، مهریز، اردکان، بهاباد مروست و خاتم گزارش شده است که این بارش‌ها در برخی از جاده‌ها موجب ورود روان آب در مسیر عبوری شد و برخی از محورهای مواصلاتی برای دقایقی با مشکل روبرو شدند که با حضور عوامل راهداری مشکل برطرف شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد اضافه کرد: این پدیده جوی در برخی نقاط نیز به صورت برف و تگرگ بود و بارش‌های سیل‌آسا در برخی از نقاط منجر آب گرفتگی شدند اما خسارت عمده‌ای گزارش نشده است.
ملک زاده گفت: با توجه به بازدیدهای ماه قبل، دستورات لازم برای ایمن‌سازی و بازگشایی دهانه پل‌ها و تدابیر لازم برای ایمن‌سازی شهرها صادر شده بود.
وی ادامه داد: از روز گذشته نیز که هشدار نارنجی برای شش شهرستان صادر شد دستورات لازم برای آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدماتی صادر شد.
مدیریت بحران استانداری یزد افزود: در این زمینه شب گذشته با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مانور لحظه صفر در دو شهر یزد و تفت برگزار شد که از ساعت ۲۳ شب تا چهار بامداد طول کشید.
ملک زاده گفت: در این مانور حضور تیم‌های امدادی و آمادگی تجهیزات و آشنایی کار با تجهیزات مورد ارزیابی قرار گرفت و ضمن قدردانی از آمادگی و حضور نیروها، توصیه‌های لازم برای رفع برخی مشکلات ارائه شد.
به گزارش ایمنا، گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده همچون بهاباد در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ گروه جهادی بسیجی واکنش سریع در مناطق آسیب دیده از سیل بهاباد اقدام به امدادرسانی کردند.
کد خبر 701867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    اصلا اومدی بهاباد که خسارت راببینی.