ضرورت توسعه زیرساخت‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان تیران و کرون

مدیر شبکه بهداشت تیران و کرون گفت: توسعه زیرساخت‌های اورژانس ۱۱۵ این شهرستان از جمله نیروی انسانی، تجهیزات و پایگاه جدید برای خدمات‌رسانی ضرورت دارد.

سعید چمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حجم تردد بالای جاده‌های تیران و کرون و جایگاه گردشگری و صنعتی این خطه اظهار کرد: وقوع حوادث علاوه بر جمعیت شهری و روستایی در سطح محورهای مواصلاتی افزایشی بوده و نیاز به خدمت‌رسانی به‌موقع است.

وی افزود: در حال حاضر دو پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در این منطقه فعال است و سالانه دو هزار مأموریت را در سطح شهرها، روستاها و جاده‌ها انجام می‌دهد و بخشی از این وظایف توسط هلال‌احمر یا دیگر پایگاه‌های ۱۱۵ شهرستان‌های مجاور انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت تیران و کرون با اشاره به سرانه جمعیتی و حجم تردد جاده‌های این خطه خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پایگاه جدید اورژانس در بخش مرکزی و کرون این شهرستان برای امدادرسانی سریع و پوشش بیشتر خدمات برای جلوگیری از اعزام کدهای دیگر شهرستان‌ها نیاز است.

چمی با اشاره به روزها و مناسبت‌های خاص در سال، خاطرنشان کرد: این منطقه در چهار فصل میزبان مسافران و گردشگران است و احتمال وقوع حادثه و نیاز به خدمت‌رسانی وجود دارد، از سویی مردم ساکن این شهرستان باید مورد توجه باشند و با تنها دو کد امدادی نمی‌توان همه مأموریت‌ها را پوشش داد.

وی امدادرسانی هوایی را از دیگر نیازهای این منطقه دانست و اضافه کرد: سرعت عمل رسیدن مصدومان به بیمارستان‌های مرکز استان با بالگردها محقق می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت تیران و کرون با بیان اینکه در آزمون جدید استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب نیروی جدید برای دو پایگاه اورژانس بیش بیمارستانی در تیران و کرون مورد توجه قرار گرفت است، گفت: کمبود نیروی انسانی از دغدغه‌های این حوزه است و برای مرخصی یا شرایط بحرانی مشکل ایجاد می‌کند.

چمی افزود: علاوه بر جذب نیرو، افزایش تجهیزات نیز باید توسعه پیدا کند که در تعامل مدیریت شهرستان با دانشگاه علوم پزشکی این موضوعات در حال پیگیری است، اما این فرایند نیازمند تسریع است.

کد خبر 701855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.