شرکت‌های دانش‌بنیان «مهره کلیدی» هوشمندسازی هستند

مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهره‌های کلیدی در زمینه گسترش هوشمندسازی دستگاه‌ها هستند؛ چراکه این فناوری جدید به تحقیق و توسعه گسترده نیاز دارد.

مهدی حافظ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: درخشش نام شرکت‌های دانش‌بنیان از سال ۱۳۸۹ آغاز شد، این دست از شرکت‌ها توانستند در زمینه تولید محصولات کاربردی نسبت به رقبای خود پیشی بگیرند و در زمینه‌های دانش محور حرف نخست را بزنند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهره‌های کلیدی در زمینه گسترش هوشمندسازی دستگاه‌ها هستند، چراکه این فناوری جدید به تحقیق و توسعه گسترده‌ای نیاز دارد، از طرفی شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی بالایی در زمینه ارائه ایده‌ها و راهکارهای کاربردی با هدف افزایش هرچه بیشتر بهره‌وری دارند.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: تنها راه موفقیت کشور در زمینه هوشمندسازی همکاری شرکت‌های هوش مصنوعی با شرکت‌های (IOT) است، چراکه شرکت‌های هوش‌مصنوعی و شکت‌های اینترنت اشیا داخلی می‌توانند با همکاری یکدیگر انقلاب صنعتی گسترده‌ای را رقم بزنند که موتور محرک این همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

وی تصریح کرد: تحول در صنایع و زندگی روزمره افراد به ابزاری جهت اجرای تصمیمات بنیادی نیاز دارد و شرکت‌های IOT بازوی انجام دهنده این تصمیمات هستند که فعالیت اصلی این شرکت‌ها ارتباط اشیا با دستگاه‌ها در بستر اینترنت است.

حافظ‌پور افزود: از طرف دیگر هوش مصنوعی قابلیت ارتباط جمعی و توانایی تصمیم‌گیری را به اشیا می‌دهد، به‌طوری که می‌توان گفت امروزه هوش‌مصنوعی در سرعت و دقت اجرای تصمیماتی بشر را مغلوب خود کرده است. به همین جهت می‌توان گفت ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا آینده بشریت را متحول می‌کند و انقلاب صنعتی جدیدی را رقم خواهد زد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های بزرگی همچون فولاد، ذوب و مس با راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه هوشمندسازی فعالیت جدی خود را در این زمینه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرده‌اند.

کد خبر 701850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.