مرکز پژوهش‌های شورای شهر رشت راه‌ اندازی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع راه اندازی مرکژ پژوهش‌های شورا، گفت: شورای شهر رشت طی دو مرحله این مهم را مصوب کرد که به واسطه برخی مخالفت‌ها اجرایی نشده است و امیدواریم با ورود مجمع به این مهم اتفاقات خوبی در این باره رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسین واثق‌کارگرنیا امروز یکشنبه چهاردهم آبان در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شعر رشت ضمن گرامی داشت سالروز سیزدهم آبان، اظهار کرد: در سیزدهم آبان سال ۵۸ با تلاش و آگاهی دانش آموزان و دانشجویان ایران اسلامی، لانه جاسوسی آمریکا به تسخیر درآمد و هیبت پوشالی آمریکای جنایتکار فروریخت ریخت.

وی با اشاره به حضور پُر شور مردم شریف شهر رشت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان افزود: شهروندان با حضور پُر شور خود بار دیگر ثابت کردند که در دفاع از آرمان‌های انقلاب همواره حضور دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز تأسف از جنایات رژیم غاصب اسرائیل بر علیه مردم بی پناه فلسطین، خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلام شده بیش از دو سوم مردم مظلوم غزه که طی حملات اسرائیل جنایتکار به شهادت رسیدند، زنان و کودکان بی پناه بودند.

واثق‌کارگرنیا ضمن گرامیداشت روز فرهنگ عمومی تصریح کرد: چهاردهم آبان به نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است و در این راستا رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم توجه به موضوع فرهنگ، فرهنگ سازی، فرهنگ پذیری تاکید و توجه دارند و سخنان جامع و کامل ایشان پیرامون فرهنگ نشان دهنده اهمیت موضوع فرهنگ است، برهمین اساس امیدواریم دست‌اندرکاران این حوزه با دقت و توجه بیشتری نسبت به حفظ و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش کنند.

وی با اشاره به حضور در شصت و نهمین نشست مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور در مشهد برگزار شد، گفت: این مجمع مصوباتی را به همراه داشت که می‌توان به مصوبه‌ای پیرامون مقوله فرهنگ اشاره کرد که از طریق شورای عالی استان‌ها به شوراها ابلاغ می‌شود، همچنین موضوع دیگری که در این مجمع پیگیری شد، مبحث افزایش اختیارات روابط عمومی‌ها در شوراها و شهرداری‌ها بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بررسی موضوع حاشیه نشینی در این مجمع، اضافه کرد: رفع مشکلات حاشیه‌نشینی و برخورداری حاشیه‌نشینان از امتیازات شهری و همچنین پرداخت جرایم ساخت و ساز بر اساس نرخ زمان ساخت نیز از دیگر موضوعات مجمع بود.

واثق‌کارگرنیا با اشاره به توزیع ناعادلانه امکانات در برخی از مناطق شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور جذب و ماندگار کردن گردشگر با کمبودهایی مواجه هستیم در این مجمع به این دغدغه اشاره و خواستار جذب اعتبارات دولتی با هدف فراهم کردن این زیرساخت‌ها در شهرها از جمله رشت شدیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز پژوهش‌های شورا در مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مورد توجه قرار گرفت اضافه کرد: این طرح را طی دو مرحله مصوب کردیم، اما از سوی فرمانداری اشکالاتی به مصوبه گرفته شد که امیدواریم با ارائه مستندات از سوی شورای عالی استان‌ها و تأیید فرمانداری، شاهد راه اندازی مرکز پژوهش‌های شورا در شهر رشت باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بررسی موضوعاتی از جمله میزان اختصاص ارزش افزوده و تغییرات در دبیرخانه شوراها در مجمع رؤسای شوراهای کشور اظهار کرد: شهرداری‌ها با رعایت ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها، برنامه و بودجه سالیانه خود را تنظیم و به تصویب شوراها می‌رسانند و در این مجمع تقاضا شد با توجه به صراحت قانون در اعلام گزارش میزان وصول مالیات مزبور و سه ماه یک بار و واریز سهم شهرداری‌ها به جهت پیشرفت و آبادانی شهر، اهتمام بر عملیاتی شدن تبصره ۹ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی سازمان امور مالیاتی کل کشور مورد تاکید است و تأخیر در واریز سهم شهرداری‌ها، موجب تأخیر در اجرای پروژه‌ها و در نهایت عدم خدمات رسانی مطلوب به شهروندان می‌شود.

واثق‌کارگرنیا تلاش‌های مجموعه شهرداری در بارندگی‌های اخیر قدردانی کرد و گفت: برخی از نقاط شهر رشت از جمله راسته مسگران و خواهر امام در بارندگی خسارات فراوانی متحمل شد.

وی افزود: در سال ۹۵ پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در شهر اجرایی و مشکل آب‌گرفتگی معابر برطرف شده بود اما دوباره شاهد وقوع این مشکلات هستیم که رفع آن نیازمند پاکسازی مجاری ورودی روان آب‌های سطحی است و امیدواریم شهردار رشت در اسرع وقت این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 701824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.