شهر اردبیل به عنوان شهر مقدس و تاریخی به جهانیان معرفی شد

شهردار اردبیل گفت: در همایش اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی در شهر آندونگ کشور کره جنوبی، شهر اردبیل به عنوان شهر مقدس و تاریخی به جهانیان معرفی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اردبیل، محمود صفری با بیان اینکه همایش اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی با حضور کشورهای عضو اتحادیه شهرهای تاریخی جهان در شهر آن دونگ کره جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: در این همایش شهرداری اردبیل به عنوان تنها نماینده ایران به دعوت رسمی شهردار آن دونگ حضور یافته بود.

وی در خصوص این همایش افزود: در همایش اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی که کشورهای عضو اتحادیه شهرهای تاریخی جهان حضور داشتند، شهر اردبیل به عنوان، شهر مقدس و تاریخی و گردشگری معرفی شد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران و گردشگران جهت حضور در شهر اردبیل دعوت شد، اضافه کرد: معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کلانشهر اردبیل و دعوت از سرمایه‌گذاران و گردشگران به شهر دارالارشاد و دارالامان در این همایش صورت گرفت.

وی افزود: همچنین معرفی جاده ابریشم به عنوان شاهراه مهم تاریخی در ایجاد روابط تجاری نیز انجام پذیرفت.

صفری گفت: بازدید میهمانان از طرح‌ها و پروژه‌های شهر آن دونگ کره جنوبی و تبادل نظر در حوزه مدیریت شهری از دیگر برنامه‌های همایش بود.

وی تصریح کرد: ایجاد فرصت برای بحث و تبادل نظر در مورد اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی و تدوین راهکارها و ایده‌های نوین برای مواجهه با چالش‌های اجتماعی به منظور ایجاد جهانی بهتر و پایدارتر از اهداف این همایش به شمار می‌آید.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: کشورهای عضو اتحادیه شهرهای تاریخی جهان از جمله ایران، کره جنوبی، ژاپن یونان و پرو و شهرهایی که با آن دونگ تفاهم‌نامه خواهرخواندگی داشتند در این مراسم حضور داشتند و خانم ایروانا بوکوا دبیرکل یونسکو به عنوان سخنران اصلی این مراسم بود.

کد خبر 701812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.