قطار افتتاح پروژه‌های عمرانی به منطقه ۱۴ اصفهان بازگشت

تیرماه سال جاری ۱۵۷۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان افتتاح شد و اکنون پس از گذشت چهار ماه، ۲۶۴۰ میلیارد ریال پروژه دیگر در این منطقه آماده افتتاح شده است تا به احترام مردم، غبار محرومیت از چهره این منطقه کم‌برخوردار زدوده شود؛ یکی از این پروژه‌ها، تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توجه مدیران دوره ششم مدیریت شهری اصفهان به محله‌محوری به‌ویژه محلات کم‌برخوردار و محروم منجر به ایجاد تحول عظیمی در سطح محلات مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان از جمله منطقه ۱۴ این کلان‌شهر شده است.

در حقیقت رویکرد زدودن محرومیت از چهره بعضی مناطق شهر اصفهان با توسعه عمرانی و توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و تفریحی در دستور کار این دوره از مدیریت شهری قرار گرفته است؛ در این دوره مجموعه اقدامات و پروژه‌هایی در حوزه‌های تفریحی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی در سطح مناطق کمتربرخوردار تعریف شده است که از جمله این اقدامات می‌توان به بازیکده حصه اشاره کرد که تیرماه سال جاری در این منطقه بهره‌برداری شد.

قطار افتتاح پروژه‌های عمرانی به منطقه ۱۴ اصفهان بازگشت

منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از مناطق کم‌برخوردار این کلان‌شهر است که از عبور خودروهای سنگین در این محدوده و حجم بالای ترافیک ناشی از تردد مسافران عبوری در این منطقه و در نتیجه ایجاد آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی نیز رنج می‌برد، از این‌رو با همت و تلاش جهادی شورای ششم و مدیریت شهری با احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار، این مشکل تا حد زیادی رفع شد.

طی سال‌های گذشته شهرداری اصفهان پروژه محور فرزانگان به سمت شرق، اتوبان شهید اردستانی، همچنین ادامه رینگ چهارم را اجرا کرد و با توجه به حجم قابل توجه تردد وسایل نقلیه سنگین و سبک عبوری در این محور، به این نتیجه رسید که در میدان شهدای ورزشکار باید یک تقاطع غیرهمسطح احداث شود.

ششم اسفندماه سال ۱۳۹۹ بود که کلنگ آغاز عملیات پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار با هدف روان‌سازی و کاهش ترافیک منطقه از شرق به غرب و منطقه دولت‌آباد، در مناطق هفت و ۱۴ با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان به زمین زده شد.

طبق توافق شهرداری اصفهان و دولت‌آباد ۷۵ درصد هزینه‌های این پروژه توسط شهرداری اصفهان و ۲۵ درصد توسط شهرداری دولت‌آباد پرداخت شد.

پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار از جمله پروژه‌هایی بود که تأسیسات و معارضات زیادی در مسیر احداث آن وجود داشت؛ تاسیساتی از قبیل دلکل‌های فشار قوی، کابل‌های ۲۰ و ۶۳ کیلوولت زمینی، شبکه‌های گاز اصفهان به سمت دولت‌آباد ۲۵۰ و ۴۰۰ پوند، همچنین شبکه جابه‌جایی فاضلاب که در حال انجام است، دو خط فاضلاب ۱۶۰۰ از اصفهان به سمت دولت‌آباد و از سمت بلوار فرزانگان به سمت دولت‌آباد که نقطه اجبار آن باید جابه‌جا می‌شد، این تأسیسات همچنین شامل لوله‌های فاضلاب با قطر ۱۶۰۰ لوله‌های ۴۰۰ و ۲۵۰ آب و لوله گاز ۱۲ و ۸ اینچی بود و باید جابه‌جا می‌شد که با دانش متخصصان و همت کارگران این جابه‌جایی‌ها اتفاق افتاد و پس از حدود دو سال، تمام مسیرهای این پروژه برای تردد خودروها باز شد.

این پروژه که هنوز به‌صورت رسمی افتتاح نشده است، قرار است در هفته جاری با توجه به تأمین روشنایی کامل مسیرها با حضور مدیران شهری افتتاح شود.

قطار افتتاح پروژه‌های عمرانی به منطقه ۱۴ اصفهان بازگشت

زیرگذر شهدای ورزشکار ترافیک سنگین منطقه ۱۴ را به صفر رسانده است

هادی فروزان، رئیس اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به افتتاح پروژه‌های این منطقه در آبان سال جاری اظهار می‌کند: مطالعات و پیگیری‌های انجام شده در خصوص مشکلات ترافیکی این منطقه، مدیریت شهری را بر آن داشت تا برای خروج از ترافیک خودروهای سنگین و نیمه‌سنگینی که در بافت شهری منطقه ۱۴ اصفهان تردد داشتند، چاره‌اندیشی کند.

وی با اشاره به احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار در منطقه ۱۴ اصفهان می‌افزاید: این پروژه سال ۱۳۹۹ کلید خورد و در فاز نخست میدان اصلاح شد سپس سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه پاسخگوی مشکلات موجود در این منطقه نبود، تصریح می‌کند: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار با مشارکت شهرداری دولت‌آباد با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال به‌طور کامل انجام شد و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر میدان شهدای ورزشکار مجهز به سیستم دوربین‌های نظارت تصویری است و به‌صورت هوشمند عمل می‌کند، همچنین تابلوهای تعیین مسیر و علائم رانندگی به‌ویژه برای مسافرانی که قصد عبور از این کلان‌شهر را دارند، نصب شده است.

قطار افتتاح پروژه‌های عمرانی به منطقه ۱۴ اصفهان بازگشت

فروزان می‌گوید: عبور خودروهای سنگین در این میدان که از خارج شهر وارد منطقه ۱۴ می‌شدند، همچنین ورود مسافران به‌ویژه مسافران نوروزی به داخل شهر و در این محدوده برای عبور از اصفهان یکی از بزرگترین مشکلات شهروندان این منطقه بود که منجر به ایجاد ترافیک سنگین و حجم بسیاری آلودگی صوتی و زیست‌محیطی می‌شد.

وی خاطرنشان می‌کند: مجموعه خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز به‌دلیل آلودگی فراوان در این منطقه با مشکل شست‌وشوی درختان، جداول معابر و خیابان‌ها و نرده‌های منطقه مواجه بود.

رئیس اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه زیرگذر شهدای ورزشکار، ترافیک سنگین در این محدوده را به صفر رسانده است، می‌افزاید: این پروژه موجب شد تا هیچ توقفی به‌وسیله خودروهایی که از خارج شهر وارد این منطقه می‌شدند، صورت نگیرد و از ورود خودروهای سنگین در این محدوده و داخل شهر جلوگیری و آن‌ها را به رینگ چهارم هدایت می‌کند.

وی خاطرنشان می‌کند: زیرگذر شهدای ورزشکار در منطقه ۱۴ اصفهان با احتساب خیابان‌هایی که به دو طرف آن متصل شده است، نقش یک کمربندی را در منطقه ۱۴ و برای این کلان‌شهر ایفا می‌کند.

گزارش از: ریحانه راهپیما

کد خبر 701788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.