شاخص بورس امروز ۱۴ آبان / رشد ۱۷ هزار واحدی

اعلام نرخ خوراک پتروشیمی‌ها امروز توانست تقاضا در این گروه را بهبود بخشد و شاهد رشد بورس نیز بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز هم روند خوبی را سپری کرد و توانست رشد خوبی بکند هرچند که مانند دیروز نتوانست پیشروی کند ولی همین که به بالای سطح دو میلیون واحد رسید بسیار جای خوشنودی دارد، یک اتفاق مهمی که در بازار امروز افتاد اعلام نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بود که زیر پنج هزار تومان اعلام شد و همین موضوع منجر به بهبود تقاضا در گروه پتروشیمی‌ها شد به صورتی که در بین نمادهایی بود که تأثیر بیشترین تأثیر را بر بازار گذاشتند.

یک موضوع مهم در خصوص بازار کاهش عجیب ارزش معاملات نسبت به سطح دو میلیون واحد است، بازار در این سطوح نیاز دارد حداقل هفت تا هشت هزار میلیارد تومان ارزش معاملات را به خود ببینید تا بتواند در این سطوح پایدار بماند و یا به روند صعودی خود تداوم ببخشد در غیر این صورت این روند متعادل و آهسته خواهد بود و حتی احتمال بازگشت به سمت دامنه منفی نیز وجود دارد، باید شرایط بازار برای سرمایه گذاری بلند مدت فراهم شود.

بازار بورس امروز با رشد ۱۷ هزار و ۵۳۶ واحدی به محدوده دو میلیون و ۱۶ واحد رسید، ارزش معاملات نسبت به روز قبل هم کاهشی بود و نمادهای «پارسان»، «وغدیر»، «شپدیس»، «فارس»، «کگل»، «اخابر» و «شیراز» بیشترین تأثیر مثبت را بر جای گذاشتند.

در بازار فرابورس نیز شاهد رشد ۱۳۱ واحدی شاخص کل بودیم و نمادهای «زاگرس»، «وسپهر»، «اریا»، «دماوند»، «شگویا» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند و نماد «تجلی» بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشتند.

در بین نمادهایی که امروز روند خوبی داشتند رشد قیمتی «ذوب»، «پترول»، «شیراز»، «زاگرس»، «شخارک» به چشم می‌آمد، «اهرم» نیز متعادل معامله شد و شاید بتوان گفت فردا بازار تعادلی خواهد بود، انرژی روز گذشته خودرویی‌ها امروز در این گروه نبود.

عرضه ۱۰ درصدی سهام دولتی شرکت آلومینای ایران در فرابورس تا دو ماه دیگر

در هیئت عالی واگذاری مصوب شد: مقرر شد تا سهام دولتی شرکت آلومینای ایران (سهامی عام) در قالب عرضه حداکثر ۱۰ درصدی در فرابورس واگذار شود، تا در دو ماه آتی کشف قیمت این سهام صورت گیرد. اعضای هیئت عالی واگذاری مصوب کردند که ۱۰ درصد از سهام سرخابی‌ها (استقلال و پرسپولیس) به‌صورت خرد و بلوکی به بخش خصوصی و تعاونی در قالب رقابت میان متقاضیان با هدف مدیریت بازار عرضه شود، باتوجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری درخواست شرکت تراکتورسازی تبریز، با واگذاری شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز موافقت شد.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۱۴ آبان / رشد ۱۷ هزار واحدی

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۱۴ آبان / رشد ۱۷ هزار واحدی

کد خبر 701781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.