اجرای طرح تبدیل میدان ولیعصر به تقاطع چراغ‌دار با هدف کاهش ترافیک

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اهمیت اجرای طرح تبدیل میدان ولیعصر(عج) به تقاطع چراغ‌دار، گفت: در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر اراک، پلیس راه و شورای ترافیک استان از اجرای این طرح دفاع کرد و اجرای آن را موجب کاهش ترافیک دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر، عباس خسروانی امروز _یکشنبه چهاردهم آبان_ با بیان اینکه تغییر این میدان یک بار توسط دانشگاه تربیت مدرس و یک بار توسط دانشگاه صنعتی مورد مطالعه قرار گرفته است، اظهار کرد: تبدیل این میدان به چهارراه توسط دو مشاور علمی این دو دانشگاه بزرگ مورد تأیید قرار گرفته است.

وی افزود: چند دلیل علمی برای تغییر این میدان از جمله ایجاد نظم در رفت و آمد خودروها، کاهش بار ترافیکی و کاهش استهلاک خودروها به توجه به کاهش گرفتن کلاج و ترمز متعدد مطرح شده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها دو دقیقه از وقت رانندگان برای خروج ترافیک در زمان پیک ترافیک تلف می‌شد که با تبدیل شدن این میدان به چهارراه از این زمان کاسته شده است.

خسروانی با بیان اینکه تکمیل چهارراه به اصلاحات تکمیلی نیاز دارد، تصریح کرد: چراغ‌های هوشمندی در مسیر چهارراه نصب خواهد شد که این چراغ‌ها توسط شهرداری خریداری و به زودی نصف خواهد شد، با نصب این چراغ‌های هوشمند به صورت خودکار و هوشمند، ترافیک شهری تنظیم و از میزان ترافیک کاسته خواهد شد.

وی جلوگیری از شکل‌گیری پارک حاشیه‌ها در مسیر تقاطع، اعمال قانون توسط پلیس و ایجاد افزوده شدن یک لاین به تردد خودروها را از دیگر مزیت‌های این طرح دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح با پیشنهاد پلیس راه در شورای ترافیک مصوب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده است. بدون شک با تبدیل میدان به چهارراه و نصب چراغ‌های هوشمند، ترافیک آن مدیریت خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به نوع تدابیر اندیشیده شده برای تردد خودروها از چهارراه با راه‌اندازی بیمارستان ولی‌عصر (عج)، تاکید کرد: در خصوص نحوه تردد خودروها پس از افتتاح بیمارستان مشاور طرح باید توضیحات و طرح‌های خود را مطرح کند، اما با توجه به پیچیده بودن شرایط تردد خودروها و دشوار بودن جانمایی پارکینگ برای بیمارستان به دلیل گران بودن زمین در این منطقه، نمی‌توان اجرای یک پروژه را به مشخص شدن وضعیت پروژه‌ای دیگر گره زد.

خسروانی با اشاره به انتقادهای مطرح شده مبنی بر نقش شیب انتهای خیابان هپکو در افزایش تصادفات در ایام زمستان، تصریح کرد: شورای ترافیک در نشستی که به تازگی در شورای شهر داشت، این موضوع را تکذیب و تاکید کرد که شیب براساس میانگین کشوری شیب مناسبی است و حادثه آفرین نیست و تنها در مقاطع بارندگی می‌توان به صورت مقطعی از لغزندگی آن با انجام اقداماتی کاهش داد.

کد خبر 701772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خ IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    سلام میادین اراک نسبت به فضا خودشون خودروی عبوری بزرک هستن و دور برکردانها هم عامل ترافیک تصادف هستن میدان ولی عصر عالی شده بطرف جهانپناه خروجی نداره و شیب زیر کذر خطرناک هست بازم کره‌های ترافیکی هست اراک از حالت عبوری خارج شه و خودروهای عبوری سنگین با استاندارد شدن کمربندی نمک کوه و دسترسی مناسب وردی از توره به اراک و تشویق به رفتن از اونجا قطار به زیر زمین و ایستگاه بهداول یا آخر شهر بره آلودگی هر طور امکانش هست برطرف جاده مهاجران بیاد جلوتر بره خنداب و جاده‌ها توسعه مکان‌ها بهم نزدیک و همجوره بهشون رسیدکی بشه تعریض خط کشی و نصب چراغ چشمک زن شهری بیت شهری روستایی و حذف پیچ شیب برجستگی افتادگی و از ایده موارد خیابان‌ها تعریً بهم وصل شن گاشت درختان کمداببر زیاد همه جا توسعه بازار روزها و نمایشگاه و افزایش ورودی وخروجیهای شهر و زیبا سازی اونا مخصوصا سمت توره وبلعکس
  • احتشام IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    ی باربامینی بوس یااتوبوس داخل اون شیب بایستیدوبعدحرکت کنیدمیفهمیدکه شیب زیاده .لطفا اول فکروبررسی کنیدبعدش طرح اجراکنید
  • m IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 1
    طرح خوبی بود از حجم ترافیک کاسته شد یک فکری هم راجب خیابان شیخ فضل اله نوری بکنید حجم ترافیک این خیابان خیلی سنگین شده وباعث مشکلات مردم را فراهم کرده این خیابان بایستی مثل بصورت خط ویژه اعمال شود
  • بدون نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    برعکس ترافیک بیشتر شده و متأسفانه در سربالایی ترافیکی عجیب ایجاد شده چند روز دیگر که برف بیاید افتضاح خواهد شد وتصادفات بیشتر می شود راهبندان خواهد شد.بجای اینکار اشتباه میدان را وسیعتر کنید .
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام آمدن دماغشو درست کنند زدن چششم‌ کورکردن تا حالا که میدان بود نهایتا ۲دقیقه توترافیک میموندیم حالا ۱۰دقیقه واقعا دمتون گرم فقط هوا داشته باشید ندزدنتو ن بااین ایده عالی
  • مجید مشایخی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام پس تقاطع غیر هم سطح چی شد واقعا برگشت روید به ۳۰سال قبل