یزد میزبان سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران

رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با حضور فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور در استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حبیب الله میرغفوری، صبح امروز _یکشنبه چهاردهم آبان _ در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه شاهد نگاه خوب به حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان‌ها در استان یزد هستیم اظهار کرد: مسئولان ارشد استان تاکنون حمایت‌های خوبی را از حوزه علم و فناوری داشتند.

وی افزود: پارک علم و فناوری استان یزد در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان ماه میزبان سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه این رویداد مهم با مشارکت اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با محوریت توسعه نوآوری منطقه‌ای، نقش دولت، دانشگاه، بخش خصوصی و جامعه در ۱۱ محور جزئی برگزار می‌شود.

میرغفوری خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس، ارائه آخرین دستاوردهای علمی و کاربردی در زیست بوم فناوری کشور و تبادل تجربیات بین عناصر مختلف این زیست بوم خواهد بود.

وی ادامه داد: برای شرکت در این دوره از کنفرانس از اردیبهشت ماه فراخوان دوره اعلام شد و تا پایان شهریور ماه فرصت ارسال مقالات وجود داشت، از مجموع مقالات و آثار ارسالی به دبیرخانه کنفرانس، تنها ۶۱ مقاله پس از ارزیابی آثار توسط کمیته داوری پذیرفته شدند، ۴۴ مقاله در این رویداد به صورت سخنرانی و ۱۷ مقاله به صورت پوستر در قالب ۱۲ پنل ارائه می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری یزد تاکید کرد: ۲۰۰ نفر برای شرکت در کنفرانس ثبت‌نام کردند که این افراد شامل رؤسای پارک‌های علم و فناوری، صندوق‌های پژوهش و فناوری، محققان و پژوهشگران از سراسر کشور هستند و این کنفرانس ۱۶ سخنران ویژه دارد.

میرغفوری اضافه کرد: مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران صبح روز چهارشنبه هفدهم آبان ماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

وی گفت: ارائه مقالات در محل پارک علم و فناوری عصر روز چهارشنبه و روز پنجشنبه به صورت سخنرانی و ارائه پوستر انجام می‌شود. همچنین در حاشیه کنفرانس نمایشگاه ارائه دستاوردهای حامیان کنفرانس برپا می‌شود.

محمد قویدل، دبیر اجرایی سومین کنفرانس ملی انجمن‌های علمی پارک‌ها نیز در این نشست تصریح کرد: انتخاب یزد به عنوان میزبان سومین کنفرانس ملی انجمن‌های علمی و سازمان‌های نوآوری نشان از نگاه ویژه کشور به زیست بوم فناوری و نوآوری در استان یزد و فعالیت‌های شاخص پارک علم و فناوری یزد دارد.

وی گفت: تنوع حضور حامیان از سراسر کشور، پارک‌های علم و فناوری، پارک‌های خارج از وزارت، صندوق‌های پژوهش و فناوری و حتی واحدهای R&D صنایع در این کنفرانس، فرصتی مغتنم برای شبکه‌سازی شرکت‌های فناور و دانش بینان و بهره‌مندی از تجربیات بخش‌های مختلف خواهد بود.

کد خبر 701740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.