۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
مقررات ویزای مسکو
مقررات ویزای مسکو

بیایید سری بزنیم به شهر تاریخ و فرهنگ، شهری با کلیساهای زیبا و گنبدهای رنگارنگ یعنی مسکو، پایتخت روسیه. مسکو یکی از سرزنده‌ترین شهرهای روسیه و کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که تبدیل به شهری محبوب برای گردشگران شده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت مسکو در میان ایرانیان این است که بلیط تهران مسکو را دقیقا مانند بلیط تهران لندن از سایت‌های معتبر می‌توانید خریداری کنید و با هواپیما به این شهر برسید. اما امروز می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به مقررات ویزای مسکو و نکاتی که باید برای سفر به این شهر بدانید.

دریافت ویزای مسکو و روسیه

در ابتدا بهتر است بدانید که روسیه یکی از ارزان‌ترین مقاصد اروپا است به همین علت تعداد سفرهای سالانه که به آنجا می‌شود، بی‌شمار است. برای سفر به مسکو می‌توانید ویزای توریستی، ویزای تجاری، خصوصی، کاری، تحصیلی و ترانزیت بگیرید. اما در صورتی که قصد سفری کوتاه با هدف تفریح را دارید، ویزای توریستی برای شما مناسب است. برای سفرهای خارجی بعد از دریافت ویزا به‌راحتی می‌توانید مانند بلیط تهران لندن بلیط تهیه کنید.

برای دریافت ویزا می‌توانید خودتان اقدام کنید و تمام مراحل اداری را انجام دهید ولی اگر این کارها از حوصله‌ی شما خارج است،‌ به راحتی می‌توانید کارها را به یکی از کارگزاری‌ها سپرده تا آن‌ها برایتان انجام دهند. ویزای توریستی مسکو را با توجه به مدت زمان سفرتان، به دو صورت ۱۴ روزه و یک ماهه می‌توانید تهیه کنید. در هر صورت برای دریافت ویزا باید رسید نهایی بلیط رفت و برگشت و هتلی که رزرو کرده‌اید را با مدارک‌تان ارائه دهید.

بلیط تهران مسکو

به طور کلی مدارکی که برای دریافت ویزا نیاز دارید شامل؛ پاسپورت (با حداقل ۶ ماه اعتبار)، دو قطعه عکس ۳*۴، بلیط نهایی رفت و برگشت، رسید نهایی رزرو هتل، فرم تعهد بازگشت به کشور و فرم مشخصات فردی است. اگر مدارکتان را تکمیل کرده باشید، این فرایند طی ۳ تا هشت روز کاری انجام می‌شود.

آب و هوای مسکو

مسکو آب و هوایی قاره‌ای دارد، یعنی دارای تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های طولانی و سرد است. اگر از طرفداران هوای سرد هستید می‌توانید ماه ژانویه را برای سفر خود انتخاب نمایید زیرا در این ماه، میانگین هوای ۸- درجه است. اما برای دیدن جاذبه‌های گردشگری بهترین زمان،‌ ماه ژوئن است که قاعدتا تعداد توریست‌ها بیشتر است و شما در شلوغی هستید.

سفر ارزان به مسکو

برای سفر به مسکو باید هزینه‌ی بلیط تهران مسکو، هزینه ویزا، هزینه اقامت، هزینه حمل و نقل، هزینه خورد و خوراک و در صورت دلخواه هزینه سوغاتی را در نظر بگیرید. خوشبختانه سیستم متروی مسکو به گونه‌ای طراحی شده است که به همه‌جا می‌توانید بروید و در صورتی که کارت مترو تهیه کنید هزینه‌ی کمتری پرداخت خواهید کرد. همچنین برای سفرهای درون شهری‌تان می‌توانید از تاکسی استفاده نمایید اما در مسکو برخلاف اکثر کشورها، تاکسی‌ها درون شهری هزینه‌ی بیشتری دارند.

سنگین‌ترین هزینه‌ای که در سفر به مسکو برای شما وجود دارد، هزینه‌ی اقامتگاه است. اگر اقامتگاه معمولی‌تری انتخاب نمایید، هزینه‌ی سفرتان به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. یکی دیگر از روش‌هایی که باعث کاهش هزینه‌ی سفرتان می‌شود، رزرو اقامتگاه در اطراف شهر است. به طور کلی اگر به فکر کاهش هزینه‌ی سفرتان هستید و ترجیح می‌دهید از اماکن دیدنی بیشتری دیدن کنید تا اینکه شب در هتلی لوکس بخوابید، کافی است کمی جستجو کنید و برای نوشیدن قهوه یا خوردن یک وعده غذا، رستوران ارزان‌تری را انتخاب نمایید. البته چند غذای اصلی روسی وجود دارد که بهتر است حتما آن‌ها را امتحان کنید مانند چاک چاک، بورش،‌ بلینی و…

بلیط تهران مسکو

آماده‌ی سفر هستید؟

با توجه به نکات گفته شده بهتر است حداقل یک ماه پیش از شروع سفر خود، بلیط‌تان را تهیه کرده و بعد از رزرو اقامتگاه اقدام به دریافت ویزا کنید. در مسکو از جاذبه‌های گردشگری بسیاری می‌توانید دیدن کنید، یکی از مهمترین اماکن، میدان سرخ است که به عنوان میدان مرکزی مسکو شناخته می‌شود و به تمام خیابان‌ها راه دارد. اگر کمی تاریخ این شهر را ورق بزنید متوجه‌ حوادثی که در دل خود جای داده است می‌شوید. کلیسای جامع سنت باسیل یکی دیگر از جاهایی است که به علت پیروزی روسیه در برابر لهستانی‌ها ساخته شده و بسیار پرشکوه است و چشم‌های توریست‌ها را مجذوب خود می‌کند.

شما هم جزو افرادی هستید که شیفته‌ی دیدن ستارگان می‌شوید؟ آسمان نمای مسکو دقیقا جایی است که می‌توانید مسیر ستارگان در کهکشان راه شیری را در بالای سر خود مشاهده کنید. دقیقا زمانی که روی یکی از صندلی‌ها نشسته‌اید تمام آن تصاویر باشکوه مانند یک فیلم از جلوی چشمان شما عبور خواهند کرد، صحنه‌ای که شاید در هیچ کجای دیگر قادر به تماشای آن نباشید.

برای سفر به مسکو یک کفش راحتی در کوله پشتی خود بگذارید زیرا پیاده‌روی‌های بسیار زیاد و تکرار نشدنی‌ای را در پیش روی خود دارید. اما حتما پیش از عکاسی از اماکن مختلف، اجازه بگیرید، این یکی از نکاتی است که با دانستنش سفر بی‌دغدغه‌تری خواهید داشت.

امیدواریم که شما هم برای دیدن این شهر تاریخی ترغیب شده باشید و برای یکی از روزهای تیر و مرداد بلیط خود را تهیه کنید.

کد خبر 701723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.