قوانین و مقررات سربازی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با هماهنگی بیشتر اجرا شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با همکاری مجموعه نیروی انتظامی به ویژه حوزه نظام وظیفه، قوانین و مقررات جاری برای اجرای سربازی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به خوبی پیاده شود تا این دانشجویان از این امر منتفع شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، هاشم ناظمی‌جلال امروز _یکشنبه چهاردهم آبان_ در نشست تخصصی کارگروه نظام وظیفه در راستای تشریح وضعیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان کردستان اظهار کرد: گذراندن دوره مقدس خدمت سربازی یکی از ضرورت‌های موردنیاز برای جوانان است که آنان را فارغ از آمادگی‌های نظامی برای زندگی نیز آماده می‌کند.

وی افزود: این دوره مقدس خدمت سربازی در گروه‌هایی تبدیل به یک حالت و یا نوعی دیگر از خدمت می‌شود مانند دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که به جای آن متعهد به خدمت در مدارس و کلاس درس در یک بازه زمانی مشخص می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: با همکاری مجموعه نیروی انتظامی بویژه حوزه نظام وظیفه، قوانین و مقررات جاری برای اجرای این امر به خوبی پیاده شود تا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که معلمان آینده این کشور هستند از این امر بخوبی منتفع شوند.

سلطان مراد عزیزی، معاون نظام وظیفه نیروی انتظامی استان کردستان نیز تاکید کرد: با توجه به اینکه این جلسه در خصوص تعیین تکلیف دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است سعی شود وضعیت آنان در بحث نظام وظیفه مشخص شود تا ان‌شاالله در ادامه روند تحصیل و اشتغال برای آنان مشکلی پیش نیاید.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات اجتماعی در بخش‌های مختلف منوط به داشتن کارت پایان خدمت است لذا باید طوری برنامه‌ریزی شود که این تعیین تکلیف در یک بازه زمانی کوتاه انجام شود.

معاون نظام وظیفه نیروی انتظامی استان کردستان ادامه داد: ما در مجموعه انتظامی استان نیازمند تعامل گسترده و مستمر با مجموعه آموزش و پرورش هستیم تا در انجام فعالیت‌های مشترک تسریع صورت پذیرد.

به گزارش ایمنا، در این نشست معاونان توسعه منابع و آموزش متوسطه در خصوص مواردی همچون تشریح قوانین نظام وظیفه هم برای دانش آموزان پسر سال‌های آخر تحصیل و دانشجویان جدیدالورود و نیز همکاری‌های مستمر با مجموعه آموزش و پرورش مطالبی را بیان کردند.

کد خبر 701722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.