بازار تاریخی امام خمینی(ره) اهواز بهسازی می‌شود

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با اشاره به شکل‌گیری بازار امام خمینی (ره) در سال ۱۳۰۵، گفت: مشارکت دستگاه‌های خدمات‌رسان، کسبه و مالکان برای ساماندهی و بهسازی این بخش از هسته تاریخی مرکز شهر اهواز، ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید نور الله موسوی امروز _یک‌شنبه چهاردهم آبان_ در بازدید از بازار بزرگ خیابان امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشارکت دستگاه‌های خدمات‌رسان، کسبه و مالکان برای ساماندهی و بهسازی این بخش از هسته تاریخی مرکز شهر اهواز ضرورت دارد.

وی افزود: بازار بزرگ امام خمینی (ره) سال ۱۳۰۵ شکل گرفته است، مرکز شهر اهواز با مساحت ۳۷۷ هکتار در منطقه یک، جزو هسته‌های اولیه شکل‌گیری شهر اهواز به عنوان یکی دیگر از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر و یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با اشاره به شکل‌گیری بازار امام خمینی (ره) در سال ۱۳۰۵، ادامه داد: فرآیند ساماندهی، بهسازی و احیای بازار امام خمینی (ره) به ویژه جداره‌ها و سقف بازار باید تداوم داشته باشد و در این راه لزوم حمایت سایر نهادها و دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی، شرکت توزیع برق و مخابرات و آب و فاضلاب برای ساماندهی، ایمنی و ارتقای وضعیت کنونی بازار ضروری است.

موسوی اضافه کرد: تکمیل بهسازی و احیای بازار تا قبل از پایان سال و آماده کردن آن برای نوروز امسال با توجه به حضور گردشگران از سایر نقاط کشور بسیار با اهمیت است.

کد خبر 701705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید محاوی IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    5 0
    خیابان پهلوی خیلی عالی میشه بخصوص چهار راه پهلوی و بازار عبدالحمید
  • یه اهوازی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    6 0
    امیدوارم حداقل ظاهر شهر اهوازشبیه کلان شهرها بشه