هر ۳ دقیقه یک حمله سایبری در آذربایجان‌شرقی رخ می‌دهد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: هر سه دقیقه، یک حمله سایبری در دستگاه‌های اجرایی استان رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد بیگ صبح امروز _یکشنبه چهاردهم آبان‌_ در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: جلوگیری از حملات سایبری به دستگاه‌های اجرایی یکی از وظایف اداره کل پدافند غیرعامل است که این مسئله در قرارگاه سایبری اداره‌کل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: هر سه دقیقه یک حمله سایبری در دستگاه‌های اجرایی استان رخ می‌دهد که با ارتقای زیرساخت‌های موجود، ۹۵ درصد حملات در همان لحظه نخست خنثی می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این اداره کل سال گذشته طبق ارزیابی‌های صورت گرفته به عنوان استان فعال و برتر سطح ملی انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: این اداره‌کل اقدامات خود را در قالب پنج قرارگاه و ۱۱ کارگروه تخصصی پیگیری می‌کند که وظایف این قرارگاه‌ها حل چالش‌های پیشرو در استان است.

بیگ ادامه داد: با توجه به تهدیدات نوین توسط علم روز، این اداره‌کل دستورالعمل‌های خود را مبنی بر مسائل دانش محور با استفاده از اساتید دانشگاه تبریز و سایر دانشگاه‌های استان تنظیم می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث آموزش نیروهای امدادی در بخش قرارگاه پرتوی و قرارگاه شیمیایی یکی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل در سال جاری است، تاکید کرد: بعضی صنایع استان با توجه به مسائل روزمره از دستگاه‌های هسته‌ای و شیمیایی استفاده می‌کنند که باید نیروهای امدادی، خود را در برابر تهدیدات هسته‌ای ایمن کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی به قرارگاه فرهنگی مردم محور اشاره و اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر با توجه به تبلیغات منفی دشمن و فریب جوانان، مشاهده کردیم که بازه سنی اغتشاشگران ۱۳ تا ۲۱ سال است که این نشان از انجام نشدن اقدامات مناسب در حوزه فرهنگی است.

بیگ تصریح کرد: با توجه به این مسئله دستورالعمل مناسب با استفاده از نخبگان جنگ نرم در استان آماده شد و در دو محور کوتاه مدت و بلند مدت مشکلات مرتبط پیگیری می‌شود.

وی به سایر برنامه‌های این اداره کل اشاره کرد و گفت: شبکه‌سازی مربی‌های پدافند غیرعامل در مدارس، هوشمندسازی مدیریت اجرایی به ویژه در مسئله آب با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیریت هوشمند ترافیک کلان‌شهر تبریز و چندین برنامه دیگر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سوال تهدید زیست‌محیطی کارخانه کلرپارس، افزود: این مسئله طی یک سال اخیر در حال پیگیری است و این اداره‌کل به دنبال تعطیلی این کارخانه و مانع تولید نیست، اما در عین حال این مشکل باید در حالت فعالیت این کارخانه حل شود.

بیگ با بیان اینکه کارشکنی‌های از سوی مدیرعامل سابق این کارخانه صورت گرفت، ادامه داد: با این حال بالای ۵۰ درصد از مشکلات این کارخانه در عرض سه ماه حل و فصل شده است.

کد خبر 701696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.