اشتغال ۷۶۰ نفر از مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه تعهد این مجموعه سال جاری ۴۸۳ هزار نفر ساعت تعیین شده است، گفت: تاکنون بیش از ۸۸ درصد آن محقق و زمینه اشتغال ۷۶۱ نفر مهارت‌آموز فراهم شده است.

به گزارش ایمنا، عبدالمجید دراهکی، با اشاره به راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌های استان بوشهر، اظهار داشت: در این راستا این مرکز در دانشگاه‌های پیام نور بوشهر، آزاد اسلامی گناوه، علوم پزشکی و دانشکده فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای بوشهر در قالب ۳ هزار و ۲۱۸ دوره در قالب ۱۸ حرفه ایجاد شده است.

وی تعهد امسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر برای آموزش متقاضیان را ۴۸۳ هزار و ۴۸۴ نفر ساعت اعلام کرد و افزود: در نیمه نخست امسال جمع کل آموزش‌دیده‌ها ۳۶۷ هزار و ۵۸۷ نفر ساعت ثبت شده که ۸۸ درصد تعهد سال جاری در شش ماه اول امسال محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از رتبه نخست این اداره کل در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌دلیل تحقق ۸۸ درصدی تعهد ارائه آموزش مهارتی جامعه هدف اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر رتبه نخست در نیمه نخست امسال کسب کرد.

دراهکی اشتغال آموزش‌دیده‌ها را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه دارد و در نیمه نخست امسال زمینه اشتغال ۷۶۱ نفر آموزش‌دیده‌های استان در شرکت‌ها، صنایع و دستگاه‌های مختلف فراهم شده است.

وی عملکرد و تنوع دوره‌های آموزشی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در شش ماه نخست امسال ۱۷ دوره ویژه حاشیه‌نشینی شهرها، محیط‌های واقعی کار ۴۸۷ دوره، ۳۳ کارگاه آموزشی در زندان‌ها، ۲۳۶ دوره در پادگان‌های نظامی و انتظامی تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به تشکیل کارگاه‌های آموزشی در صنایع، سیار و ثابت در شهرها و روستاها، جوار بین صنایع و کارگاهی، تحت پوشش نهادهای حمایتی و دانشگاه‌های استان، گفت: در مجموع در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۶۲۳ دوره در ۵۲۲ حرفه به جامعه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

دراهکی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، آموزش‌ها را متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌دهد، افزود: این مهارت‌ها برای ورود به بازار کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 701687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.