میادین میوه و تره‌بار اهواز در مالکیت شهرداری باشد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر لزوم مالکیت شهرداری بر میادین میوه و تره‌بار، گفت: در میدان میوه و تره‌بار الغدیر یک انحصار ایجاد شد، انحصار ایجاد شده به ضرر شهروندان است، اما افتتاح فازهای بعدی به نفع مردم خواهد بود.

غلامرضا شانه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: میادین میوه و تره‌بار یک موضوع حاکمیتی است و نباید امکان واگذاری آن‌ها وجود داشته باشد، چراکه این میادین باید در مالکیت شهرداری باشد. واگذاری آن‌ها به صورت سرقفلی نادرست بوده است و نباید بهره‌برداری از آن‌ها به افراد واگذار شود.

وی افزود: ملاک عمل ما باید قانون باشد و بر این اساس اگر شهرداری یا نهادهای دولتی به ملکی نیاز دارند و دارای بودجه مصوب هستند، باید مالکیت آن را عهده‌دار شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: نباید بدون توجه به منفعت عامه و ارزیابی طرحی انجام شود، قیمتی که در حال حاضر برای سر قفلی میدان بار فروشان لحاظ شده است معادل ارزش واقفی ملک نیست، چنانچه طی سال‌های گذشته به این موضوع دقت نشده است، نباید در این دوره نیز از آن غافل باشیم.

شانه‌سازان با تاکید بر اینکه میادین میوه و تره‌بار باید در اختیار شهرداری باشد، اضافه کرد: در میدان میوه و تره‌بار الغدیر یک انحصار ایجاد شد، انحصار ایجاد شده به ضرر شهروندان است، اما افتتاح فازهای بعدی به نفع مردم خواهد بود و زمانی که میان منفعت شخص و عامه تعارض ایجاد شود، قانون و شرع منفعت عامه را در نظر می‌گیرد.

کد خبر 701686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.