مرغداری‌ها و گلخانه‌های همدان از قطعی احتمالی گاز در زمستان مستثنی شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: واحدهای مرغداری‌ و گلخانه‌ای با اقدامات و تدابیر اندیشیده شده، زمستان سال جاری در صورت افزایش مصرف گاز و افت فشار احتمالی از قطعی گاز مستثنی شدند.

به گزارش ایمنا، رضا بهراملو اظهار کرد: با پیشنهاد جهاد کشاورزی در کارگروه مدیریت بحران و دستور استاندار همدان، تدابیری اندیشیده شد تا امسال همزمان با برودت و کاهش دما و به تبع آن افزایش مصرف گاز و افت فشار احتمالی، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها از قطعی گاز مستثنی شوند.

وی با اشاره به اینکه در جلسه مدیریت بحران استان، با تاکید استاندار همدان این موضوع تصویب شد، افزود: بر اثر قطعی گاز، صنایعی همچون مرغداری‌ها خسارت زیادی متحمل می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته این موضوع تنها برای گلخانه‌ها اعمال می‌شد در حالی که امسال مرغداری‌ها با توجه به حساسیت نوع تولید و خسارت سنگین از قطعی احتمالی گاز مستثنی شدند.

بهراملو از ۹۰۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی طی ۱۰ روز اول آبان ماه در استان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بیش از صد درصد تعهد استان نسبت به جوجه‌ریزی آبان محقق شده است.

وی با بیان اینکه طبق برش شهرستانی، اسدآباد، کبودرآهنگ و تویسرکان در جوجه‌ریزی آبان بیشترین عملکرد را داشتند، تصریح کرد: تعهد جوجه‌ریزی استان بیش از سه میلیون قطعه در ماه جاری است که این میزان در ماه گذشته نیز بیش از تعهد محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در استان همدان هم اینک تعداد ۹ شهرک گلخانه‌ای فعال با مساحت ۱۶۵ هکتار به بهره برداری و تولید رسیده است، سالانه ۴۱ هزار و ۴۵۰ تن محصول گلخانه‌ای در استان که اغلب سبزی و صیفی است تولید می‌شود.

بهراملو افزود: ۵۲۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره و ۱۹ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه و یک واحد جوجه کشی با ظرفیت یک میلیون قطعه در استان همدان فعال است.

منبع: ایرنا

کد خبر 701682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.