هلال‌احمر آماده حمایت درمانی از مجروحان فلسطینی است

رئیس جمعیت هلال‌احمر از اعلام آمادگی برای ارسال محموله‌های امدادی و بشردوستانه به این کشور در راستای کمک‌رسانی به مجروحان غزه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در دیدار با همتای مصری خود بیان اینکه ضرورت دارد تا روند حمایت‌ها از مردم بی‌پناه غزه ادامه پیدا کند، اظهار کرد: کمک‌های جمعیت‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شامل مواد بهداشتی، غذایی، درمانی و زیستی برای مردم فلسطین آماده ارسال است و امید است با همکاری‌های آن جمعیت و دولت مصر این اقلام به دست مردم غزه برسد.

وی با اشاره به اینکه امروز غزه در شرایط سختی قرار دارد و مردم این منطقه به بدترین شکل مورد حمله قرار می‌گیرند، افزود: برخلاف قوانین بین‌المللی در غزه به امدادگران و پزشکان حمله شده و به هیچ‌وجه به اصول و عرف حقوق بین‌الملل بشردوستانه توجه نمی‌شود و هدف قرار دادن مراکز درمانی و آمبولانس‌ها باید پیگیری شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: جمعیت‌های اسلامی باید دور هم جمع شوند و تصمیم اساسی بگیرند و بتوان از طریق مصر با صدایی متحد به غزه کمک‌رسانی کنیم و از هلال‌احمر مصر تقاضا داریم تا نیازهای غزه را بررسی کند که محموله‌های امدادی با توجه به آن نیازها ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های غزه دیگر سوختی ندارند و این موضوع کار کمک‌رسانی را دشوار کرده است، گفت: ما این آمادگی را داریم تا از طریق مصر سوخت مورد نیاز را به غزه ارسال کنیم که مشکلات انرژی در این منطقه رفع شود و بتوان به مجروحان امدادرسانی کرد، این آمادگی وجود دارد تا بیمارستان سیار در مصر و در نزدیکی مرز فلسطین ایجاد شود، همچنین می‌توان در درمان و انتقال مجروحان به بیمارستان‌های ایران کمک کرد و ما آماده اعزام نیروهای درمانی برای کمک‌رسانی هستیم.

الناظر، رئیس هلال‌احمر مصر نیز در این دیدار اظهار کرد: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ باید در مقابل این جنگ بایستد و با صدای واحد مانع کشتار اسرائیل شوند، چرا که اعلام نشدن آتش‌بس کار را برای امدادرسانی دشوار می‌کند و بر همین اساس صرفاً می‌توان کمک‌های محدودی به مجروحان کرد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و قوانین صرفاً تبدیل به کاغذ شده‌اند، افزود: تاریخ، این جنایت‌ها را فراموش نمی‌کند و این لکه ننگی بر چهره این رژیم است.

کد خبر 701660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.