چکاندن آبلیمو در چشم درمان آب مروارید نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه چکاندن آبلیمو در چشم درمان آب مروارید نیست، گفت: آب مروارید انواع متعددی دارد و زمانی که به کاهش دید منجر شود، وظایف روزمره مختل خواهد شد و تنها راه درمان آن جراحی است.

شاهرخ رامین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انواع آب مروارید و راه درمان آن اظهار کرد: آب مروارید انواع متعددی دارد که مهم‌ترین نوع آن آب مروارید ناشی از پیری است، همان‌طور که با گذشت زمان و افزایش سن پوست بدن به شفافیت قبل و دوره جوانی نیست، لنز داخل چشم نیز شفافیت خود را از دست می‌دهد و کیفیت دید کاهش می‌یابد.

وی درباره تأثیر آنتی‌اکسیدان‌ها بر پیشگیری از آب‌مروارید افزود: هر ماده دارویی که حاوی آنتی‌اکسیدان باشد و باعث تأخیر در بروز پیری بدن شود، می‌تواند این تغییر را در لنز چشم نیز ایجاد کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره پاسخ به اینکه آیا چکاندن آبلیمو در چشم برای درمان آب‌مروارید مؤثر است؟ گفت: به طور قطع درمان هیچکدام از بیماری‌های چشم از جمله آب مروارید چکاندن آبلیمو در چشم نیست. زیرا این ماده برای اینکه به لنز چشم برسد، باید از قرینه عبور کند و موادی از قرنیه چشم عبور می‌کند که محلول در چربی سپس محلول در آب و مجدد محلول در چربی و دوباره محلول در آب باشد، اما آبلیمو محلول در آب است و قدرت نفوذ به درون چشم را ندارد،.

وی با بیان اینکه چکاندن آبلیمو در چشم باعث سوزش شدید، ریزش اشک خواهد شد و هیچ سودی برای چشم و درمان آب‌مروارید ندارد، ادامه داد: چنانچه آبلیمو ترکیب آنتی اکسیدان و ضدپیری داشته باشد و بتواند به درون چشم نفوذ کند، تأثیری که افراد انتظار دارند به جا بگذارد، را نخواهد داشت، لذا توصیه می‌شود در صورت بروز هر گونه بیماری در عضو حساسی مانند چشم به جای انجام درمان‌های غیرعلمی بدون از دست دادن زمان به متخصص چشم مراجعه تا بهترین راه درمان برای بیمار انجام شود.

این متخصص چشم با اشاره به راه درمان آب مروارید خاطرنشان کرد: آب مروارید انواع متعددی دارد و زمانی که به کاهش دید منجر شود، وظایف روزمره مختل خواهد شد و تنها راه درمان آن جراحی است.

رامین پیرامون پیشگیری از بروز آب مروارید گفت: پرهیز از استرس، خواب منظم، مصرف میوه و سبزیجات تازه که حاوی آنتی اکسیدان باشد، در دراز مدت می‌تواند باعث کاهش بروز آب مروارید و تأخیر در سن بروز آن شود.

کد خبر 701639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.