سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بازار سرمایه را دریابند

معاون استاندار کرمان با اشاره به محدود بودن منابع دولتی خطاب به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، گفت: سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بازار سرمایه را دریابند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امیر حسن‌زاده در نشست هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب کرمان است، بر لزوم استفاده از این ظرفیت برای رونق اقتصادی استان تأکید و اظهار کرد: شناخت توانمندی‌های استان کرمان نخستین گام برای رونق این صنعت است.

وی با بیان اینکه آینده گردشگری کرمان در دستان سرمایه‌گذاران است، افزود: امسال سهم استان کرمان از محل تبصره ۱۸ در حوزه گردشگری حدود ۵۷ میلیارد تومان است.

لزوم توجه به سرمایه گذاری سبز در گردشگری

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه ردیف بودجه مستقلی برای گردشگری استان کرمان وجود ندارد، خواستار پذیرش گردشگری به عنوان مکمل اقتصادی شد و ادامه داد: سرمایه‌گذاران بخش گردشگری نیاز به حمایت دارند؛ سرمایه‌گذاری سبز در گردشگری گامی مثبت برای گردشگری پایدار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شاهرخی توسعه گردشگری استان کرمان را منوط به همکاری و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط با گردشگری دانست و تاکید کرد: حوزه گردشگری کارکرد همه جانبه دارد و اگر این صنعت رونق پیدا کند، شادی و نشاط در جامعه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان عملکرد خوبی در زمینه همکاری با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری ندارند، عملکرد صندوق توسعه تعاون را قابل تقدیر دانست و گفت: امسال حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درخواست تسهیلات داریم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ضمن درخواست از استانداری کرمان در خصوص همکاری لازم برای تخصیص اعتبارات، اضافه کرد: در حال حاضر ۹۲ پروژه در حال ساخت با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان داریم که زمینه اشتغال حدود دو هزار نفر را در حوزه گردشگری فراهم خواهند کرد.

بودجه گردشگری استان از پنج درصد به ۱۰ درصد رسیده است

محمدرضا وحیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بودجه گردشگری استان از پنج درصد به ۱۰ درصد رسیده است، تاکید کرد: مشارکت عمومی و خصوصی یکی از روش‌های تأمین منابع و تکمیل پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در سند آمایش سرزمینی کشور به عنوان یکی از اضلاع مربع گردشگری قرار گرفته است، افزود: برای رونق گردشگری سلامت باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام گیرد زیرا استان کرمان ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه اتکای بیشتر مردم و سرمایه‌گذاران به تسهیلات بانکی است، اضافه کرد: به اندازه درخواست‌ها، منابع نداریم؛ بنابراین باید به دنبال راه‌های دیگر تأمین سرمایه باشیم.

وحیدی به پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، زیرساخت‌هایی نیازمند تکمیل را اعلام کند تا به عنوان مطالبه از دستگاه‌های اجرایی مطرح کنیم.

وی با اشاره به تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان، گفت: بودجه‌ای برای این موضوع به اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان تعلق می‌گیرد، اما اعتبارات دولتی کفاف این مهم را نمی‌دهد.

کد خبر 701637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.