اجرا طرح توقیف موتورسیکلت سواران متخلف در یزد

رئیس پلیس راهور استان یزد با اشاره به سال گذشته ۳۰ هزار موتور در پنج پارکینگ شهرستان یزد توقیف شده بودند، گفت: با ترخیص بخش قابل توجهی از موتورهای رسوبی مجددا طرح برخورد با موتورسواران متخلف آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ مهدی زارع امروز _ شنبه سیزدهم آبان‌ماه _ در برنامه پرس‌وجو استان یزد با بیان اینکه راکبین موتورهای سواری و ترک نشین موتور بیشترین آمار متوفیان حوادث رانندگی را به خود اختصاص دادند، اظهار کرد: بیشترین متوفیان در مرکز استان و شهرستان یزد هستند.

وی با اشاره به اینکه این روند در حال افزایش است، گفت: در سه سال اخیر روند افزایشی متوفیان تصادفات را در مجموعه تمام شهرستان‌ها به ویژه در شهرستان یزد داریم.

رئیس پلیس راهور یزد ادامه داد: البته سهم تقصیر ۷۶ درصد متوجه رانندگان خودروهای سواری است، اما به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و عدم امنیت موتورسوار در معابر متأسفانه بیشترین تعداد متوفیان ما از سرنشینان و راننده راکب موتورسیکلت‌ها هستند.

زارع تصریح کرد: در جاده‌های برون شهری قطعاً این آمار متفاوت است، زیرا تردد موتورسیکلت در معابر برون شهری کمتر است و بیشترین آمار متوفیان هم بعد از موتور سواران، مربوط با عابران پیاده، دوچرخه سواران و خودروهای سواری است.

وی در خصوص اجرا طرح توقیف موتورسواران متخلف، گفت: این طرح در حال حاضر به طور جدی در حال اجرا است.

رئیس پلیس راهور استان یزد خاطرنشان کرد: پنج پارکینگ بسیار بزرگ در شهرستان یزد موجود است که مملو از موتورهای توقیفی بودند و در سال گذشته ۳۰ هزار موتور سیکلت رسوبی در این مکان‌ها توقیف شدند و به روایتی دیگر فضای توقیف نداشتیم.

زارع تصریح کرد: در سال گذشته با تدابیری ویژه که برای ترخیص خودروها به شکل فوق‌العاده اجرا شد فضایی باز شد و مجدد طرح توقیف موتورسواران متخلف آغاز شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد متوفیان در رده سنی زیر ۱۸ سال بوده و لازم است خانواده‌ها مانع از تردد دانش‌آموزان خود با موتورسیکلت به سمت مدرسه شوند.

کد خبر 701580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوثر IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    با سلام و تحیت خدمت رئیس محترم راهور استان یزد باید عرض کنیم که راه چاره این نیست که مجموعه شما در پیش گرفته است؟!!!! این گرفتن و توقیفها سالهاست که در حال اجرا شدن است و نه تنها هیچ توفیقی در آنها نبوده و نیست بلکه بنوعی فرار رو به جلو محسوب میگردد!!! چرا که چاره کار در جای دیگریست و باید فکری بکر و اساسی برای آن نمود. آیا بهتر نیست در خصوص این معضلات شهری با استفاده از توان علم اساتید دانشگاه متبحر در زمینه‌ علوم اجتماعی و شهری بهره جست؟؟؟ تا به کی میخواهیم از ابزار قدیمی و غیر کار آمد استفاده کنیم؟!!! برای این مسائل ، قطعا راه های زیادی وجود دارد که مدیران شهری اصولا به آنها توجهی نداشته و یا بدلایلی نمیخواهند از آنها استفاده کنند!!!! چرا که بقول آنها هزینه بردار است؟!!!! دیگر باید طرحی جدید براندازیم و از افکار و صاحبان تفکر بنحو مطلوبی استفاده بهینه ببریم. تا بببنیم که چه اتفاقات خوب و خوشایندی در این عرصه بدون شک خواهد افتاد. ولله الحمد