افزایش مسافران اتوبوس‌های بریتانیا نسبت به دوران قبل از شیوع کرونا

آمار ارائه شده نشان می‌دهد تعداد مسافران بریتانیایی که روزانه از اتوبوس‌های شهری استفاده می‌کنند برای اولین بار نسبت به قبل از شیوع همه‌گیری کرونا فراتر رفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کنفدراسیون حمل‌ونقل مسافر در برتانیا (CPT) اعلام کرده است که تعداد مسافران اتوبوس برای اولین بار از سطح قبل از همه‌گیری فراتر رفته است که نقطه عطف قابل‌توجهی در زمینه بهبود عملکرد بخش عمل‌ونقل عمومی در بریتانیا است؛ در حال حاضر اتوبوس‌ها که به عنوان محبوب‌ترین نوع حمل‌ونقل عمومی کشور شناخته می‌شوند، عملکرد بهتری نسبت به وسایل نقلیه ریلی دارند.

به نظر می‌رسد که سازمان‌های مربوطه نهایت تلاش خود را کرده‌اند تا اتوبوس‌ها تا حد امکان برای مسافران جذاب باشد و کرایه‌ها پایین نگه داشته شود؛ همچنین طی هشت سال گذشته بیش از دو میلیارد پوند در حوزه وسایل نقلیه سبزتر و تمیزتر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، یکی از عوامل مهمی که در احیای مجدد اتوبوس‌رانی نقش مهمی داشته است، ثابت نگه داشتن کرایه‌ها است که باعث شده است این نوع روش جابه‌جایی مقرون‌به‌صرفه‌تر و راحت‌تر باشد.

مقرون‌به‌صرفه بودن اتوبوس‌های شهری، به همراه تلاش‌های مداوم برای معرفی وسایل نقلیه دوستدار محیط زیست، این بخش را به طور فزاینده‌ای برای عموم مردم جذاب کرده است؛ دولت بریتانیا اخیراً ۹۳۰ میلیون پوند اضافی برای حمایت از اتوبوس‌ها در شمال و مرکز انگلستان اختصاص داده است، کنفدراسیون حمل‌ونقل مسافر در بریتانیا (CPT) نیز از این طرح استقبال کرده است.

از آنجایی که مردم بار دیگر از جابه‌جایی به وسیله اتوبوس استقبال می‌کنند، درخواست‌ها برای حمایت دولت از طرح‌های ارتقای این روش حمل‌ونقل عمومی و رفع نیازهای مرتبط با آن در سراسر کشور به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

کد خبر 701536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.