انجام ۴۸۶ مورد عملیات توسط ماموران آتش‌نشانی گلپایگان

شهردار گلپایگان از انجام ۴۸۶ مورد عملیات توسط ماموران آتش‌نشانی گلپایگان طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: ۲۹۷ مورد عملیات از این تعداد مربوط به اطفای حریق است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان شکرزاده امروز- شنبه سیزدهم آبان‌ماه- در آئین ارتقای واحد آتش‌نشانی گلپایگان به سازمان آتش‌نشانی، اظهار کرد: طی یکسال گذشته ۴۸۶ مورد عملیات توسط مأموران آتش‌نشانی گلپایگان پوشش داده شده است که ۲۹۷ مورد از این تعداد مربوط به اطفای حریق است، همچنین در این حوادث ۴۱۵ نفر نجات یافتند.

وی از ارائه آموزش مقدماتی اطفای حریق به پنج هزار و ۸۹۴ نفر شهروند گلپایگانی طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: طی یکسال گذشته ۲۸ هزار و ۹۵۴ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار شده است.

شهردار گلپایگان با اشاره به ارائه ۱۸ هزار و ۵۷۰ مشاوره ایمنی تلفنی طی یکسال گذشته، گفت: پس از هشت سال، در سال جاری پنج میلیارد تومان برای خرید و به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی گلپایگان هزینه شد.

شکرزاده با بیان اینکه هوش مصنوعی می‌تواند در حوادث آتش‌سوزی جان آتش‌نشانان را نجات دهد، افزود: امید می‌رود با کمک مدیریت بحران استانداری سازمان آتش‌نشانی گلپایگان به تجهیزات هوش مصنوعی مجهز شود.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری گلپایگان در مقابله با سیلاب‌های احتمالی، گفت: در سال جاری تاکنون طی سه مرحله کانال‌ها و مسیرهای سیل سطح شهر گلپایگان لایروبی و پاکسازی شده است.

شهردار گلپایگان با اشاره به اقدامات شهرداری گلپایگان در عملیات اطفای حریق شرکت پلیمر گلپایگان، افزود: با وجود کارخانجات اطراف شرکت پلیمر و قرار داشتن ۲۰ هزار لیتر بنزین در کف یکی از سوله‌ها، اما مدیریت عملیات اطفای حریق به گونه‌ای صورت گرفت که نیاز به امداد رسانی هوایی اطفای حریق نشد.

محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان اظهار کرد: با توجه به وسعت جغرافیایی و ظرفیت‌های فراوان شهرستان گلپایگان شامل کارخانجات صنعتی و واحد بزرگ پتروشیمی، اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و وجود دو سد کوچری و سد گلپایگان ضرورت داشت تا واحد آتش‌نشانی گلپایگان به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان فاقد تجهیزات اطفای حریق هستند و پیگیر استقرار یک ایستگاه آتش‌نشانی در روستای سعیدآباد هستیم، افزود: حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند بنابراین همواره باید در آمادگی کامل باشیم.

کد خبر 701513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.