شاخص بورس امروز ۱۰ آبان / شاخص در یک قدمی ۲ میلیون واحد

تغییرات شاخص کل نیز مثبت و برابر با ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد بود و شاخص کل را به یک میلیون ۹۹۹ هزار واحد رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به واسطه کاهش سطح تنش‌های سیاسی در منطقه، افت اندک نرخ بهره بین بانکی، اتمام اصلاح زمانی و قیمتی شاخص کل بازار بورس امروز خودی نشان داد، ۳۹۰ نماد در بازار بورس امروز در مقابل ۴۲ نماد منفی قرار گرفتند.

در بازار امروز ارزش معاملات بورس برابر با چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که هنوز رقم جالبی برای این بازار نیست، تغییرات شاخص کل نیز مثبت و برابر با ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد بود و شاخص کل را به یک میلیون ۹۹۹ هزار واحد رساند، تنها یک بند انگشت باقی مانده بود که شاخص کل مجدد بتواند دو میلیون واحد را پس بگیرد.

حجم معاملات نیز برابر با شش میلیارد ۶۵۵ میلیون برگه سهم بود، در بازار بورس نمادهای «فولاد»، «فملی»، «‌شپنا»، «شستا»، «‌وبملت»، «‌اخابر» و «‌کگل» بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند و در بازار فرابورس نیز وضعیت مناسب بود با رشد ۳۷۴ واحدی شاخص فرابورس به سطح ۲۴ هزار و ۴۳۸ واحد رسیدیم و ارزش معاملات برابر با چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

حجم معاملات نیز برابر با سه میلیارد ۸۴ میلیون برگه سهم بود در بازار فرابورس نمادهای «‌وسپهر»، «آریا»، «خاور»، «‌شگویا»، «انتخاب»، «صبا» و «‌خدیزل» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند، در بازار فرابورس ۲۸۲ نماد مثبت در مقابل ۴۷ نماد منفی قرار گرفتند.

رشد خیره کننده هفت درصدی اهرم امیدی را در بازار زنده کرد که بازار می‌تواند فردا هم مثبت باشد، دارا یکم و پالایش هم ۵ درصدی رشد کردند، مثبت هفت بودن خگستر سیگنال رشدی به گروه خودرویی‌ها داد، گروه فراکاپی ها یکپارچه سبز بودند، خودرویی‌ها همگی وضعیت خوبی داشتند، ساختمانی‌ها شاهد ورود پول جدید بودند، گروه سیمان و فولاد هم پرتقاضا بودند، امیدواریم بازار فردا هم به همین رنگ زیبای سبز رنگ باشد.

بازار سرمایه نیازمند ثبات در قوانین و مقررات است

مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل گروه مالی ملت گفت: امیدواریم علاوه بر آنکه سیاست‌گذاران از تغییر قوانین به صورت کوتاه‌مدت خودداری می‌کنند، تلاش کنند قوانین و مقررات به گونه‌ای وضع شود که صنایع، قابلیت پیش‌بینی داشته باشند تا هم اعتماد عمومی به بازار سرمایه تقویت شود و هم انگیزه برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در کشور ایجاد شود.

کد خبر 701501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.