رویکرد دایره‌ای پایتخت استرالیا در بازیافت

دولت منطقه پایتخت استرالیا (ACT) قانونی را برای حمایت از یک چارچوب جدید برای ایجاد اقتصادی دایره‌ای برای بازیافت در کانبرا تصویب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قانون جدید کانبرا به دنبال حذف تدریجی بعضی از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف توسط دولت ACT، اختیارات ممنوعیت سایر محصولات غیر پلاستیکی را گسترش می‌دهد. این تغییرات بر حفظ منابع بیشتر در اقتصاد برای مدت طولانی‌تری تمرکز دارد تا به ایجاد مشاغل پایدارتر کمک کند. علاوه بر این، بازیافت مواد غذایی و استفاده بهینه از مواد نیز در رأس اقدامات دایره‌ای این شهر قرار می‌گیرد.

کریس استیل، مدیر حمل و نقل و خدمات شهری کانبرا در این رابطه گفت: «ما می‌خواهیم کانبرا شهری دایره‌ای باشد که در آن زباله‌ها به‌عنوان یک منبع جدید ارزش‌گذاری می‌شوند. در حالی که پلاستیک‌های یک‌بار مصرف به عنوان مشکل معرفی شده‌اند، این قانون تصدیق می‌کند که محصولات غیر پلاستیکی و غیر یک‌بار مصرف نیز برای محیط زیست و سلامت انسان مضر هستند.»

رویکرد دایره‌ای پایتخت استرالیا در بازیافت

مهم‌ترین بخش این قانون، اختیارات جدیدی را برای معرفی الزامات پردازش زباله‌های قابل بازیافت معرفی می‌کند. قصد اولیه دولت استفاده از این قدرت برای الزام شرکت‌های تولیدکننده مواد قابل بازیافت برای جداسازی و بازیافت مواد مخلوط‌شده است. این لایحه به دولت این امکان را می‌دهد تا زمینه فرصت برابر برای همه کسب‌وکارها ایجاد کند و این اطمینان را فراهم بیاورد که منابع بیشتری بازیافت و از محل دفن زباله جدا می‌شوند.

رایزنی در مورد پیش‌نویس مقررات نیز در حال انجام است، از جمله الزام پیشنهادی کاهش ضایعات برای مشاغل مواد غذایی است؛ رویکرد دایره‌ای در این مورد شامل کاهش ضایعات مواد غذایی تا حد امکان در وهله اول و سپس اطمینان از استفاده مجدد، بازیافت یا کمپوست شدن ضایعات با ارزش غذایی و حتی استفاده در توسعه بیشتر مواد غذایی است.

کد خبر 701497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.