شهرداری از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای حضور سرمایه‌گذار استفاده کند

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه مشکل حضور نیافتن سرمایه‌گذار در اهواز به ضعف مدیریت و دیوان سالاری عریض و طویل سر راه سرمایه‌گذار مربوط می‌شود، گفت: شهرداری اهواز باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود خود برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کند و امکانات لازم را در اختیاری وی قرار دهد.

سیدمحمد جواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز از دوره‌های گذشته تا کنون عملکرد موفقی در زمینه جذب سرمایه‌گذار نداشته‌اند علت این امر ضعف در قوانین نیست، چراکه به اندازه کافی در این خصوص قانون داریم.

وی افزود: مشکل حضور نیافتن سرمایه‌گذار در اهواز به مؤلفه ضعف مدیریت و دیوان سالاری عریض و طویل سر راه سرمایه‌گذار، مربوط می‌شود، به طور کلی سرمایه‌گذار را برای حضور در اهواز ترغیب نمی‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز مدیرعامل نداشت، خاطرنشان کرد: زمانی که یک سازمان مدیرعامل ندارد چگونه انتظار داشته باشیم که سرمایه‌گذار جذب شود، سرمایه‌گذار باید به بازگشت سرمایه و سود شرعی و قانونی خود اطمینان کند، علاوه بر آن گردش کار اداری نیز باید برای وی تسهیل شود.

رضوی با اشاره به نبود محدودیت‌های جغرافیایی و سیاسی برای حضور سرمایه‌گذار، تاکید کرد: شهرداری اهواز باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود خود برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کند و امکانات لازم را در اختیاری وی قرار دهد، سرمایه‌گذار نیازمند زمین، مجوز و استعلامات لازم و امکانات زیرساختی است که باید قبل از آغاز هر پروژه انجام شود.

وی اضافه کرد: شهرداری باید با رغبت فراوان شرایط را برای حضور سرمایه‌گذار فراهم کند، نباید چنین تصوری وجود داشته باشد که با ایجاد تمهیدات مناسب برای حضور سرمایه‌گذار شهرداری ضرر کرده است، چراکه قرار است حاصل این اتفاق رفاه و آسایش شهروندان باشد.

کد خبر 701495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.