تحولات جدید بهترین فرودگاه جهان

بهترین فرودگاه جهان، چانگی سنگاپور، پس از اجرای پروژه توسعه عظیم سه‌ونیم‌ساله تحولات جدیدی را تجربه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان رتبه‌بندی برترین خطوط هوایی جهان و فرودگاه‌ها موسوم به skytrax، فرودگاه چانگی سنگاپور را به عنوان بهترین فرودگاه جهان معرفی کرد. مسئولان فرودگاه برای افزایش محبوبیت و خدمات‌رسانی این مکان، اقدامات بهسازی چشمگیری را انجام دادند که در نوع خود بی‌نظیر است.

در پروژه بهسازی جدید، حدود ۲۰ هزار متر مربع به ساختمان اصلی فرودگاه اضافه شده که زیرساخت‌های مکمل، سیستم‌های جدید، مراکز خرید و غذاخوری بیشتری را مهیا کرده است. یکی از جاذبه‌های اصلی فرودگاه، طراحی مبتنی بر طبیعت است که شامل آبشاری دیجیتالی با ارتفاع ۱۴ متر میان یک باغ بزرگ می‌شود که در سالن عزیمت واقع شده است.

تحولات جدید بهترین فرودگاه جهان

در بخش ترانزیت خروجی نیز یک باغ با منظره رویایی شامل مجموعه‌ای از گیاهانی قرار دارد که همه توسط یک آسمان دیجیتالی، جلوه‌ای فراتر از واقعیت به خود گرفته‌اند. رنگ این آسمان متناسب با زمان‌های متفاوت تغییر می‌کند. تغییر دیگر مربوط به احداث یک غذاخوری دوطبقه با ربات‌های پیشخدمت و سالن استراحت مجلل مجهز به آینه سلفی برای عکس گرفتن با هنرمندان است.

در عین حال، علاقه‌مندان به سفرهای قدیمی می‌توانند سازه هنری موسوم به pix flap را مشاهده کنند که از تابلوهای اطلاعات پرواز کلاسیک الهام گرفته است. با اجرای این پروژه ظرفیت مسافربری پنج میلیون نفر افزایش خواهد یافت و در مجموع به ۹۵ میلیون نفر در سال می‌رسد.

بعضی از امکانات قدیمی این فرودگاه باعث شده که چانگی برای هشت سال پی‌درپی در بین بهترین فرودگاه‌های جهان قرار گیرد؛ به عنوان مثال، وجود استخر در بخش ترانزیت، سالن سینما و مرکز ورزشی، اتاق خبری، ابرسرسره ۱۲ متری، باغ پروانه به همراه امکانات فراوان، تفاوت زیادی بین این فرودگاه و سایر فرودگاه‌های جهان ایجاد کرده است.

تحولات جدید بهترین فرودگاه جهان

همچنین می‌توان به فضای ۱۳۵ هزار و ۷۰۰ مترمربعی فرودگاه با نمای بیرونی خیره‌کننده به شکل دونات و نمای درونی چشمگیر به صورت باران گردابی اشاره کرد که از یک حفره میان سقف پایین می‌ریزد و عنوان بلندترین آبشار سرپوشیده جهان را دارد. این فضا به عنوان مقصدی برای بومی‌های سنگاپور نیز عمل می‌کند که قصد سفر ندارند و برای بهره بردن از مناظر زیبا و امکانات تفریحی شامل سینما و مسیرهای پیاده‌روی در اطراف آبشار به آنجا می‌روند. مقامات این فرودگاه می‌گویند که از سال ۲۰۲۴ مجوز مهاجرت خودکار در این فرودگاه صادر می‌شود و به مسافران این اجازه را می‌دهد که بدون گذرنامه و تنها با استفاده از داده‌های بیومتریک سفر کنند.

کد خبر 701485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.