دشمنی آمریکا با ایران به پیش از تسخیر لانه جاسوسی بازمی‌گردد

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا گفت: عده‌ای خیال می‌کنند اگر لانه جاسوسی تسخیر نمی‌شد، تحریم‌ها علیه ملت ایران به وجود نمی‌آمد، در حالی که دشمنی آمریکا پیش از این موضوع آغاز شده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن قدیری‌ابیانه امروز _شنبه سیزدهم آبان_ در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان بجنورد اظهار کرد: دشمنان از روز نخست انقلاب اسلامی به دنبال تجزیه و کودتا علیه انقلاب اسلامی بود و این شواهد در اسناد موجود در لانه جاسوسی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان با تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان فکر می‌کردند جلوی انقلاب مردم را خواهند گرفت، افزود: نه تنها مسیر به این سو کشیده نشد، بلکه مقدمات پیروزی انقلاب فراهم شد.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: انقلاب اسلامی ابتدا اجازه فعالیت دیپلمات‌های آمریکایی در کشور را داد، اما با تسخیر لانه جاسوسی متوجه شدیم که این افراد مشغول توطئه بودند، عده‌ای خیال می‌کنند اگر لانه جاسوسی تسخیر نمی‌شد، تحریم‌ها علیه ملت ایران به وجود نمی‌آمد، در حالی که دشمنی آمریکا پیش از این موضوع آغاز شده بود.

قدیری اضافه کرد: برخی گمان می‌کنند مذاکره با آمریکا مشکلات خواهد شد، در حالی که دیدیم علی‌رغم کوتاه آمدن دولت گذشته در مقابل آمریکا باز هم این کشور به تعهداتش عمل نکرد و تحریم‌ها را نیز افزایش داد.

وی ادامه داد: آمریکا رو به افول و نابودی است و آن قدرت پوشالی که از خود ساخته بود، در حال از بین رفتن است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک با تاکید بر این موضوع که رژیم صهیونیستی رو به افول است، تاکید کرد: ایران در حال تبدیل شدن از یک قدرت بزرگ منطقه‌ای به قدرت جهانی است.

قدیری با برشمردن عوامل یک قدرت کشور از جمله ابعاد نظامی و اقتصادی، گفت: مسیر رو به پیشرفت است، اما در این بین عده‌ای به دنبال اعتماد به دشمن هستند، به‌طوری که انگار این کشورها را نمی‌شناسند. با شناخت واقعیت استکبار، مقابل آمریکا می‌ایستیم و به مبارزه ادامه می‌دهیم و پیروز خواهیم شد.

کد خبر 701462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.