پیش‌بینی اختصاص ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار به فارس در سفر دوم رئیس‌جمهور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده در سفر دوم رئیس‌جمهور به فارس، ۲۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدعلی افکاری امروز _شنبه سیزدهم آبان_ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور تحقق استانی ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۱۷ درصد تحقق داشت و بیش از آنچه که در تعهد داشته است تأمین منابع مالی صورت گرفت.

وی افزود: در سفر اول تخصیص اعتباری مناسب برای استان فارس صورت نگرفت اما در سفر دوم این موضوع جبران شد و بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی پیش‌بینی شد که تا یک ماه آینده میزان رقم قطعی اعلام خواهد شد.

فارس استان پایلوت بهبود بهره‌وری مصرف آب در کشور معرفی شد

رضا موسوی محسنی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس در ادامه این نشست با اشاره به اینکه سند آمایش به عنوان مهم‌ترین سند بالا دست برنامه‌ریزی در سازمان مورد توجه قرار گرفت، خبر داد: تا پایان سال جاری برای ۳۷ شهرستان فارس سند توسعه بر مبنای برش آمایش برای شهرستان‌ها تدوین خواهد شد.

وی افزود: در هر سال ۲۹۶ روستا را از حیث اشتغال روستایی و زنجیره روستایی در دستور کار قرار است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس تصریح کرد: طی هفته گذشته این اجازه صادر شد که برای اولین بار یک سند توسعه روستایی به عنوان پیوست سند برنامه هفتم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این اقدام یک ویژگی بزرگ برای ما داشت، گفت: این اقدام موجب خواهد شد تا یک پیوستگی میان آمایش ملی، استان، شهرستان و سند توسعه روستایی خواهیم داشت تا هرچه بهتر مدل‌های برنامه‌ریزی را دنبال کنیم.

محسنی خاطرنشان کرد: در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، به واسطه اینکه موضوع آب یکی از مشکلات اصلی در کشور است، مقرر شد تا استان فارس به عنوان استان پایلوت بهبود بهره‌وری مصرف آب در کشور مطرح باشد و دو حوزه آبریز طشک و بختگان به عنوان نمونه مطالعه در نظر گرفته شود تا بتوان در حوزه روستایی و کشاورزی یک چارچوب خاص دنبال شود.

فارس در رتبه ششم کمترین نرخ تورم کشور قرار دارد

در این نشست سعیدرضا زارعی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس در سخنانی تصریح کرد: مرکز آمار ایران از سال آینده ششمین سرشماری عمومی کشاورزی را انجام خواهد داد.

وی در ادامه به ارائه آمار در حوزه نرخ تورم و بیکاری پرداخت و تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار کشور نرخ تورم سالانه استان فارس تا پایان مهر ماه جاری ۴۳.۹ درصد بوده است و این میزان در کشور ۴۵.۵ درصد بوده است که نشان‌دهنده کاهش نرخ تورم در مهرماه برای فارس بوده است.

زارعی خاطرنشان کرد: استان یزد بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه را داشته است و استان فارس رتبه ششم کمترین نرخ تورم را داشته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس اضافه کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه استان فارس در مهر ماه ۳۹.۴ درصد و نرخ تورم ماهانه ۲.۸ درصد بوده است.

وی در خصوص نرخ بیکاری گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار کشور در تابستان گذشته استان فارس با ۶.۸ درصد کمترین رتبه داشته است که در مقایسه با سال قبل این میزان کمترین در کشور بوده است.

رشد ۶۵ درصدی اعتبارات استان فارس در حوزه عمرانی

در ادامه این نشست عبدالحمید سنگی، معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس اظهار کرد: مبلغ اعتبارات عمرانی استان بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبارات سال گذشته رشد ۶۵ درصدی داشته است.

وی افزود: اعتبارات استانی شامل ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۳ درصد نفت و گاز و اعتبارات توازن است.

سنگی خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات هزینه‌ای ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که میان ۲۴ دستگاه اجرایی مشمول استان توزیع می‌شود و تاکنون بیش از ۵۶ درصد از این اعتبارات تحقق یافته است.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس اضافه کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور، اعتبارات سفر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و پس از آن ۵ هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان متمم افزوده شد.

سنگی با بیان اینکه پروژه‌های مهم و تأثیرگذار و نیمه تمام در سفر دوم گنجانده شد که تعهدات دولت در سال جاری و سال ۱۴۰۳ است، اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مهم استان خواهیم بود.

کد خبر 701441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.