جریان شهیدپژوهی باید در فضاهای دانش‌آموزی اتفاق بیفتد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه جریان شهیدپژوهی در بین فضاهای دانش‌آموزی باید اتفاق بیفتد، گفت: هدف از جریان شهیدپژوهی پاسخ به یک سوال است که چرا یک دانش‌آموز چنین مسیری را انتخاب کرده و چه چیزی دیده که موجب تغییر در مسیر زندگی‌اش شده است.

به گزارش ایمنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، صبح امروز _شنبه سیزدهم آبان_ در مراسم متمرکز روز دانش‌آموز و زنگ استکبارستیزی در دبیرستان ماندگار شریعتی زنجان با بیان اینکه شهدا جان‌فشانی و ازخودگذشتگی کردند تا دست مستکبران خارجی از این کشور کوتاه شود و کشورمان یک کشور مستقل و خودآگاه باشد، اظهار کرد: در مسیر انقلاب همه آحاد جامعه نقش‌آفرینی کردند و یکی از برجسته‌ترین نقش‌ها را دانش‌آموزان ایفا کردند.

وی با تاکید بر اینکه جریان شهیدپژوهی در بین فضاهای دانش‌آموزی باید اتفاق بیفتد، افزود: هدف از شهیدپژوهی ذکر زندگی‌نامه شهید، بیان خاطرات والدین، بیان خاطرات شهید نیست، البته همه این موارد ارزشمند است اما هدف اصلی پاسخ به این سوال است که چرا یک دانش‌آموز چنین مسیری را انتخاب کرده و چه چیزی دیده که باعث تغییر در مسیر زندگی‌اش شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه قشر دانش‌آموز در روند شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی و هم در حمایت از انقلاب و هم در مسیر انقلاب هر جا که نیاز به دفاع بوده در میدان بودند و میدان‌داری کردند، گفت: وجود ۱۴ شهید در دبیرستان ماندگار امیرکبیر اثبات کننده این موضوع است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان این مطلب این میراث برای نسل‌های امروز گران‌بهاست خطاب به دانش‌آموزان افزود: شما دانش‌آموزان امید و آرزوهای زیادی هم برای خودتان و هم برای آینده خودتان دارید، پس دست از تلاش برندارید و با قوت و قدرت مسیر را بپیماید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در مورد انتخاب مسیر شهدا باید پژوهش کنیم تا عظمت کار آنها بیشتر روشن شود، ادامه داد: ماحصل تمام این عظمت‌ها، محصول تربیت دینی، تربیت الهی، توحیدی، نگاه آخرتی و نگاه معادگرا است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که شهادت مرگ تاجرانه است، گفت: شهدا تاجران موفقی بودند، امیدوارم ما هم بتوانیم با تمام وجودمان در مسیری که شهدا قدم برداشتند، ما نیز بیش از پیش‌گام برداریم.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه کار شیطان ایجاد غفلت است، خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان فرصتی است که شیاطین را بشناسیم و در زندگی فردی و اجتماعی خود از آن‌ها دوری کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 701405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.