لزوم تعیین تکلیف اطلس فرهنگی شهر همدان

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تعیین تکلیف اطلس فرهنگی و سامانه شمسه شهرداری اهمیت دارد و مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی کرباسیان امروز _شنبه سیزدهم آبان‌_ در جلسه کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر که پیرامون بررسی عملکرد بودجه شش‌ماهه نخست سال جاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان باید ضمن برگزاری جلسات مشترک با سازمان‌های حمل‌ونقل و بار و سفر و فرهنگی اجتماعی بتوانند اطلس فرهنگی و سامانه شمسه را به نتیجه برساند.

وی با اشاره به تبلیغات فضای شهری افزود: تبلیغات و جانمایی سازه‌های آن باید بر اساس استانداردهای تعریف شده انجام شود و بر این اساس مکان فضاهای تبلیغاتی و دیوارنگاره‌ها به شکلی باشد که در منظر شهری مشکلی ایجاد نکند.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر همدان گفت: در نورپردازی و گردشگری شبانه ضعیف هستیم که این مهم به شهرداری و امور برق مربوط می‌شود و باید به شکلی عمل کنند که شهروندان بتوانند از فضای شبانه شهر نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: نصب المان‌های نوری، روشنایی معابر و پیاده‌روها و نورپردازی مساجد و پارک‌ها از موارد مهمی دانست که در ایجاد نشاط و شادابی در فضای شهری مؤثر است.

کرباسیان تصریح کرد: سازمان سیما و منظر شهری شهرداری باید برنامه جامع پنج‌ساله نورپردازی به ویژه در مساجد و نصب المان شهری را تدوین کند.

وی با اشاره به بهره‌برداری و برگزاری برنامه فرهنگی و هنری در میدان امام خمینی (ره) افزود: نبود پویایی و استفاده از این فضا موجب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و مشکلات دیگر می‌شود که این مهم تا پایان سال جاری باید بررسی و اجرا شود.

نقشه فرهنگی شهر تدوین شود

اکبر کاووسی‌امید، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اطلس فرهنگی قرار بود تهیه شود و تاکنون ناقص مانده است که می‌توان با مبلغ اندکی آن را تکمیل کرد.

وی اضافه کرد: ضروری است پیرامون تدوین برنامه‌های فرهنگی با حضور نهادهای مرتبط جلساتی در شورای اسلامی شهر برگزار شود و شورا در این زمینه به عنوان قرارگاه فرهنگی باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به اینکه شهرداری وظایفی در حوزه فرهنگی دارد و از آنجا که پشتیبانی ۹۹ درصد کارهای فرهنگی شهر را نیز انجام می‌دهد، شورا و شهرداری باید در برنامه‌ریزی و راهبری پیش‌رویِ کار فرهنگی باشند.

کد خبر 701376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.