فرایندهای معاملاتی شهرداری قم بازمهندسی می‌شود

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم گفت: بازمهندسی فرایندهای معاملاتی شهرداری قم و کاهش زمان روند انجام معاملات از دغدغه‌های مدیریتی در شهرداری قم است.

حامد یاوری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بازمهندسی و بهبود فرآیندها اظهار کرد: یکی از مطالباتی که حوزه‌های بهره‌بردار از ما دارند، کاهش زمان و افزایش دقت عمل بوده که یکی از این موارد انجام مناقصه‌ها و مزایده‌ها در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا سامانه ستاد است که از ابتدای امسال به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: سامانه ستاد عامل شفافیت و کاهش زمان است، همچنین در حوزه خرید خدمات مشاوره نیز شهرداری از طریق سامانه خود اقدام به ایجاد فضای رقابتی کرده است و استقبال بیشتری از طرف شرکت‌های مشاوره‌ای داشته‌ایم.

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم انجام قراردادهای شهرداری را در قالب ۱۸ تیپ قراردادی دانست و خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد قراردادهای شهرداری در قالب ۱۸ تیپ انجام می‌شود و تلاش شده است همه موارد تیپ‌بندی و نحوه رسیدگی به آن نیز به‌صورت نرم‌افزاری انجام شود.

یاوری‌فر از برگزاری دوره‌های آموزشی برای همکاران حوزه مالی و اقتصادی و سایر حوزه‌ها خبر داد و اضافه کرد: تمام حوزه‌ها باید دوره نحوه تهیه اسناد را بگذرانند و لازم است در هر بخش فرد مشخصی در این حوزه معرفی شود.

وی نحوه بازرسی و نظارت بر معاملات شهرداری را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی بر تمام معاملات شهرداری به صورت ضمنی و موردی نظارت می‌کند و شورای اسلامی شهر نیز در جریان تمام فرایندهای مالی شهرداری قرار دارد.

مدیر امور قراردادها و پیمان‌های شهرداری قم استقرار بازرسی استان را در شهرداری مناطق مورد توجه قرار داد و گفت: ابتدای امسال بازرسی استان گزارش شش‌ماهه‌ای از معاملات و فرایندهای مالی شهرداری تهیه کرد که به جز چند پیشنهاد هیچ مورد منفی نسبت به فرایندهای برگزاری معاملات در آن ذکر نشده بود.

یاوری‌فر افزود: از زمان راه‌اندازی سامانه ستاد و سامانه‌های شهرداری، تمام فرآیندها به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی شد، همه شرکت‌ها از تمام معاملات خبر دارند و از طریق روزنامه نیز بر اساس تکلیف قانونی اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

کد خبر 701371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.