تحول صنعت برق از مسیر خودروهای برقی

کارشناس صنعت خودرو با اشاره به برنامه‌ریزی کشورهای پیشتاز برای استفاده از خودروهای برقی، گفت: یکی از اقداماتی که به‌شدت در دستور کار کشورهای جهان قرار دارد، تولید برق پاک است و در همین راستا نیز ساخت نیروگاه‌هایی با انرژی پاک به‌طور جدی دنبال می‌شود.

امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره خودروهای برقی اظهار کرد: کیفیت ساخت و نحوه رانندگی با خودروهای برقی متفاوت است که این یک مزیت به‌شمار می‌آید، همچنین خودروهای برقی در داخل شهر در ظاهر آلودگی هوا و صوتی ایجاد نمی‌کنند و به همین دلیل دنیا در حال حرکت به سمت گسترش تولید و استفاده از خودروهای برقی پیش می‌رود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی کشورهای پیشتاز برای استفاده از خودروهای برقی افزود: یکی از اقداماتی که به شدت در دستور کار کشورهای جهان قرار دارد، تولید برق پاک است و در همین راستا نیز ساخت نیروگاه‌هایی با انرژی پاک به‌طور جدی دنبال می‌شود.

کارشناس صنعت خودرو، انرژی خورشیدی و انرژی هسته‌ای از برخی جنبه‌ها را از جمله انرژی‌های پاک دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها به‌شدت در بخش بهره‌وری نیروگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند زیرا یکی از مزیت‌های ظاهری استفاده از خودروهای برقی این است که نیروگاه‌ها در ساعت اوج مصرف برق، تولید زیادی دارند، اما هنگام شب این برق را نیاز ندارند، در حالی که نیروگاه‌ها تا اندازه‌ای می‌توانند تولید را کاهش دهند و امکان به صفر رسیدن تولید وجود ندارد.

برقراری تعادل در مصرف برق با خودروهای برقی

وی ارزش برق تولیدی در شب را متفاوت با طول روز به ویژه ساعت‌های اوج مصرف دانست و گفت: بر این اساس، وجود خودروهای برقی در کشور می‌تواند به برقرار تعادل بین مصارف برق در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز کمک کند، البته با این فرض که افراد خودروها را شب تا صبح شارژ کنند.

کاکایی برقراری تعادل در مصرف برق را به سود تولیدکنندگان دانست و ادامه داد: این موضوع به نفع سبد مصرف انرژی است زیرا برقی که تا پیش از این هدر می‌رفت، به مصرف شارژ خودروهای برقی می‌رسد و از بین نمی‌رود.

وی این دلایل را انگیزه اصلی کشورهای جهان برای تولید خودروی برقی برشمرد و تاکید کرد: خودروهای برقی در حال حاضر نماد روز به شمار می‌آیند، زیرا تکنولوژی خودروهای احتراقی در دنیا به اوج رسیده و این تکنولوژی بالغ در اختیار همه کشورها قرار گرفته و به همین دلیل نسبتاً ارزان است.

کارشناس صنعت خودرو با اشاره به سرمایه‌گذاری صاحبان تکنولوژی در دنیا مانند آلمان، آمریکا و چین روی تولید خودروهای برقی اظهار کرد: سود این کشورها در آن است که خودروهای برقی را به مد روز تبدیل و مردم را به استفاده از آن تشویق کنند تا بازارهای جدید و سودآوری بیشتری برای آن‌ها به دنبال داشته باشد، به همین دلیل دولت‌ها نیز از این فناوری حمایت می‌کنند.

کد خبر 701347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.