شهرداری اهواز دخل و تصرفی در سایت برومی ندارد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر در سایت صفیره آتش‌سوزی رخ نداده است، گفت: آتش‌سوزی رخ داده در سایت برومی در حدی نیست که موجب آلودگی هوای شهر اهواز شود، علاوه بر آن شهرداری اهواز دخل و تصرفی در سایت برومی ندارد و این سایت در مالکیت شرکت نفت است.

محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیش از دو سال است که با توجه به اقداماتی که در سایت صفیره برای دفن پسماند انجام شده، هیچ‌گونه آتش‌سوزی رخ نداده است. کارخانه تفکیک پسماند در سایت صفیره نیز فعال است و کارشناسان حفاظت محیط زیست به‌طور منظم از این سایت بازدید می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۱۲ سال است که شهرداری اهواز هیچ‌گونه زباله‌ای در سایت برومی دفن نکرده و این سایت مدفن زباله‌های شهر اهواز تا دهه ۸۰ بوده است، با این حال بیش از ۳۰ سال در آنجا زباله دفن شده است و از آنجا که قانون مدیریت پسماند در آن دوران تصویب نشده بود، دفن زباله به صورت سنتی انجام می‌شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: با توجه به وجود زباله‌های دفن شده عوامل متعددی همچون وجود گاز متان موجب آتش‌سوزی زباله‌ها می‌شود، اما حجم این آتش‌سوزی‌ها به‌قدری نیست که سبب آلودگی هوای اهواز شود و تنها محدوده اطراف سایت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ثابت‌قدم با تاکید بر اینکه عوامل متعددی همچون مواد نفتی، سوخت استفاده شده توسط اتومبیل‌ها، آتش‌سوزی‌های رخ داده در هورالعظیم و برداشت نیشکر بر آلودگی شهر اهواز مؤثر است، گفت: زمین‌های سایت برومی از گذشته تاکنون در اختیار شرکت نفت بوده است و شهرداری امکان دخل و تصرفی در آن‌ها ندارد و چنانچه بخواهیم بازدیدی از سایت داشته باشیم باید با این شرکت هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم.

وی گفت: در جلسات مدیریت پسماند استان مصوب شده است که شرکت نفت باید با اعتبارات خود نسبت به ساماندهی سایت برومی اقدام کند، اما این مهم تاکنون محقق نشده است.

کد خبر 701346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.