«قرار دست‌ها» در قدمگاه صاحب‌الزمان(عج) + تصاویر و فیلم

این روزها در گوشه‌گوشه جهان نام منجی عالم پیچیده است و حالا دختران فانوسی در قدمگاه صاحب‌الزمان(عج) یعنی مسجد مقدس جمکران دست در دست هم ضمن محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی و به یاد شهدای غزه، نام او را صدا می‌زنند؛ اویی که اگر بیاید دیگر تصویری جز خنده کودکان فلسطینی نمی‌بینیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند هفته قبل و در میان یکی از آن جلسات خودمانی چهارشنبه‌ها خبری به گوش رسید و فهمیدیم که راهی دیار دردانه خواهر ولی‌نعمت و قدمگاه صاحب عصرمان هستیم.

روزها در پی یکدیگر شب می‌شد و برگ‌های تقویم یک به یک ورق می‌خورد تا به یازدهمین روز از آبان برسیم؛ حسی شبیه به اردوی روزهای دانش‌آموزی است، شب‌ها به ذوق رسیدن روز یازدهم خواب را بر چشمانم حرام می‌دانم و روزها به ذوق رسیدن روز موعود در انتظار گذر ساعت‌ها هستم.

روز موعود می‌رسد و در یازدهمین روز آبان راهی نقطه‌ای می‌شویم که به نام دوازدهمین ستاره آسمان امامتمان متبرک است؛ در محل قرار شور و شوقی متفاوت از هربار برپاست، بغض فراق از خانواده و شوق وصال به موعود، صحنه‌های متفاوت از ترکیب اشک و لبخندها را در قاب دوربین‌ها به ثبت می‌رساند.

«قرار دست‌ها» در قدمگاه صاحب‌الزمان(عج)

ساعت از ۱۵:۰۰ می‌گذرد و به سمت دیار اخت‌الرضا (ع) به راه می‌افتیم؛ حرکت ۱۸ اتوبوس با حضور حدود ۹۰۰ نفر از دختران دیار نصف جهان، باشکوه‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردم؛ به محض رسیدن به قم، وارد حرم حضرت معصومه (س) می‌شویم، هرچند شب زیارتی ارباب است و از قافله کرب‌وبلا جا مانده‌ایم، اما اینجا ایشان واسطه قرار می‌دهیم و می‌خواهیم که زیارت جدشان را با همین جمع دوست‌داشتنی نصیبمان کنند.

پس از زیارت فردی به محل از پیش تعیین شده می‌رویم و جمع دختران فانوسی دور هم جمع می‌شوند و به رسم چهارشنبه‌ها پای صحبت استاد می‌نشینند.

«قرار دست‌ها» در قدمگاه صاحب‌الزمان(عج)

و حالا پس از چند ساعت زیارت دلچسب در میان این صحن و سرای طلایی، نوبت به آن مسجد باصفا و تماشای گنبد فیروزه‌ایش می‌رسد؛ سحرگاه جمعه، مسجد جمکران و نوای ادرکنی یا صاحب‌الزمان و چه چیزی زیباتر از این؟

پیش از ورود به مسجد جمکران و حین شوق و ذوقی که برای رسیدن به قرار داشتیم، خادمان فانوسی نقش پرچم ایران و فلسطین را با هشتگ #قرار_دست‌ها بر دستان زائران فانوسی ترسیم می‌کنند و همه همراه باهم ذکر «یا فارِسَ الْحِجازِ أَدْرِکْنی، یا أَبا صالِحِ الْمَهْدِیَّ أَدْرِکْنی، یا أَبَا الْقاسِمِ أَدْرِکْنی أَدْرِکْنی وَلاتَدَعْنی، فَإِنّی عاجِزٌ ذَلیل» را سر می‌دهیم و ظهور مولایمان را از خدا می‌خواهیم.

«قرار دست‌ها» در قدمگاه صاحب‌الزمان(عج)

این روزها در گوشه‌گوشه جهان نام منجی عالم پیچیده و حالا ما کنار جایی که متبرک به نام او است، ایستاده‌ایم و قرار است در «قرار دست‌ها»، دست در دست هم او را صدا بزنیم؛ اویی که اگر بیاید دیگر تصویر بغض‌آلود کودک فلسطینی را نمی‌بینیم؛ سحرگاه و صبح جمعه ما در جمع دوست‌داشتنی فانوس به یاد کودکان و نوجوانانی می‌گذرد که این روزها در میان آتش خشم صهیونیست‌ها به شهادت می‌رسند.

حالا و با پایان این برنامه در انتظار آن زیارت‌های دسته‌جمعی دلچسب هستیم؛ همه قرآن به‌دست در گوشه و کنار شبستانی که به نام پدر صاحب عصرمان منقوش شده است نشسته‌ایم و منتظر حضور حجت‌الاسلام داستانپور هستیم تا به رسم دیگر زیارت‌ها در جمعمان حضور پیدا کند و با یکدیگر بارها و بارها قرآن را ختم کنیم؛ حسن ختام برنامه نیز نماز جماعتی دلچسب در گوشه‌ای از مسجد جمکران است و دلخوش به این هستیم که مولایمان گوشه‌چشمی به این جمع ۹۰۰ نفره داشته باشند و سفر بعدی ما با سرگروهی صاحب‌الزمان (عج) در میان بین‌الحرمین باشد.

کد خبر 701335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.