مهمترین مطالبات کردستان از زبان نماینده ولی‌فقیه در استان

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، مهمترین مطالبات و خواسته‌های مردم استان را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز _جمعه دوازدهم آبان_ در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور رئیس‌جمهور، اعضای کابینه دولت و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: از توجه رئیس‌جمهور به استان کردستان کمال تشکر را داریم چون این سفرها با اهتمام به توسعه استان‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: اولویت‌های استان را احصا کرده‌ایم که در بخش عمرانی، خدماتی، اجتماعی و اداری می‌توان به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام و ساختمان‌های فرسوده و چالش‌های آبی اشاره کرد که در بخش آبی وضعیت استان بهبود داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان ادامه داد: توجه به مطالبات بازنشستگان، تعیین تکلیف مربیان نهضت سوادآموزی و توجه به وضعیت اشتغال تحصیل‌کردگان از جمله مطالبات مردم استان است و رونق‌بخشی به فضای کسب و کار و بازارچه‌های مرزی که در بخش بازارچه‌ها اتفاقات خوبی به لطف خدا و همت استاندار در استان رخ داده است.

وی گفت: توجه به مخترعان و نخبگان علمی، تقویت پارک علم و فناوری استان، توجه بیشتر به دانشگاه‌های فنی و علمی و کاربردی، تقویت کادر علمی و جذب اعضای هیئت علمی بویژه در دانشگاه فرهنگیان از دیگر مطالبات قشر علمی و فرهنگی استان است.

حجت‌الاسلام پورذهبی توجه به زیرساخت‌ها و بسط خدمات درمانی را نیز خواستار شد و اضافه کرد: توجه به رشته‌های ورزشی از جمله کشتی فرهنگی، ورزش بانوان و توسعه مکان‌های ورزشی از خواسته‌های جامعه ورزشی استان است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه تالار فرهنگی شهر سنندج، توجه ویژه به هنرمندان، تقویت فعالیت خبرنگاران، توجه به مساجد و کتابخانه‌ ها، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی نیز از مهمترین مطالبات بخش فرهنگ است.

کد خبر 701286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.