سد امیرآباد رمشت بعد از ۱۲ سال آبگیری شد

پروژه آبگیری سد امیرآباد رمشت به ارزش فعلی ۷۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس‌جمهور بعد از گذشت ۱۲ سال امروز (جمعه) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، در قالب دور دوم سفر دولت مردمی به کردستان و با حضور رئیس‌جمهور، امروز _جمعه دوازدهم آبان_ طرح‌های مهمی در حوزه آب در کردستان به بهره‌برداری رسید که نویدبخش تحولی بزرگ در استان به‌ویژه در حوزه اقتصادی و کشاورزی است.

سد امیرآباد رمشت از توابع شهرستان کامیاران از جمله این پروژه‌ها است که امروز با حضور رئیس‌جمهور به ارزش کنونی ۷۰۰ میلیارد تومان آبگیری و افتتاح شد.

عملیات اجرایی پروژه سد امیرآباد رمشت در سال ۱۳۸۸ آغاز و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اکنون آبگیری و به بهره‌برداری رسید.

هدف از اجرای این سد، تأمین آب به میزان هشت میلیون مترمکعب در سال است که این آبگیری درصدی از اختلاف اراضی آبی و دیم را جبران می‌کند و حدود یک هزار و ۱۰۰ هکتار به اراضی آبی کامیاران اضافه کرد.

به گزارش ایمنا، رئیس‌جمهور و وزیران دولت از روز پنجشنبه در قالب دومین سفر استانی به استان کردستان سفر کرده‌اند که در این سفر دو روزه تعدادی از پروژه‌های کلان همچون راه‌آهن سنندج - همدان و فرودگاه سقز به بهره‌برداری رسیدند.

کد خبر 701272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.